Антимонопольний комітет України виявив, що активне впровадження "Укрзалізницею" вантажних перевезень за графіком маршрутних поїздів дозволило скоротити терміни доставки для одних клієнтів, але негативно відбилося на перевезеннях для інших компаній. У зв'язку з цим АМКУ рекомендує УЗ створити рівні умови для всіх учасників ринку залізничних вантажних перевезень.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЯк пише ЦТС, про таке рішення АМКУ поінформував напередодні, 28 травня.
У Комітеті поінформували, що було отримано звернення від Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" зі скаргою на введення АТ "Укрзалізниця" перевезень вантажів на особливих умовах - за розкладом руху маршрутних поїздів, які мають перевагу у швидкості перевезень і терміни доставки вантажів. В ході розслідування було встановлено, що, ввівши перевезення вантажів за розкладом руху маршрутних поїздів, АТ "Укрзалізниця" створила нерівні умови перевезення для замовників послуг.
"Для окремих вантажовласників це дозволило скоротити терміни доставки вантажів, а для інших - при наявності дефіциту локомотивного парку АТ "Укрзалізниця" та відсутності переробної спроможності залізниць - впливало на своєчасність доставки вантажів і, як наслідок, могло призвести до ущемлення інтересів цих вантажовласників", - інформують в Антимонопольному комітеті.
"Збільшення навантаження і нерівномірність прийому вантажу одержувачами і відсутність ритмічної обробки підходу поїздів до портів призвели до збільшення кількості покинутих поїздів на підході (середній показник листопада 2019 року по АТ "Укрзалізниця" склав 252 поїзда, з них 125 - по філії "Одеська залізниця") . Фактично, частина вагонів стала "склади на колесах". Насичення завантаженого потоку поїздів у напрямку портів Чорного моря досягло критичної межі, за окремим вагонах затримка сягала понад 30 днів", - додали в АМКУ.
Такі дії АТ УЗ, як відзначили в АМКУ, можуть містити ознаки порушення у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Тому, з метою запобігання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, Комітет 28 травня дав "Укрзалізниці" обов'язкові для розгляду рекомендації. Не вчиняти дій, які полягають у створенні нерівних умов надання послуг з перевезення вантажів при введенні перевезень вантажів на особливих умовах - за розкладом руху маршрутних поїздів, які можуть призвести до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання. А також прийняти заходи, спрямовані на забезпечення рівних умов надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом та дотримання балансу інтересів учасників ринку перевезення вантажів ж/д транспортом.
Нагадаємо, що ще рік тому, під час підбиття підсумків проекту "Наш вагон", реалізованого ЦТС спільно з компаніями "Лемтранс", "Левада Карго", "Вертикаль" і "Квадро Центр", його учасники відзначали, що УЗ, користуючись монопольним правом, експлуатує рухомий склад на напрямках з підвищеною швидкістю руху, віддаючи пріоритет вагонах, які здаються в оренду на ProZorro та власних вагонах, і лише після них - приватникам. При цьому констатувалося збільшення терміну обороту вагонів при повагонних відправленнях.