Про це заявив в. о. голови правління «Укрзалізниці» Іван Юрик в інтерв'ю «Новому врємєні».

«Неможливо продовжувати ту бізнес-модель, на якій зараз існує компанія. Ця модель не має права на життя. Криза оголила дисбаланси, які раніше були невидимими назовні, тому що вирішувалися всередині компанії», - сказав Юрик.

За його словами, до цього часу вантажної бізнес забезпечував достатньо доходів для УЗ і він фінансував збиткові пасажирські перевезення, інфраструктуру, оновлення основних засобів. На його думку, різні напрямки бізнесу повинні бути розділені.

«Треба розділити ці кілька бізнес-вертикалей з окремими балансами і фінансами, які зараз об'єднані в одній корзині Пасажирський бізнес — збитковий, як у всьому світі. Він повинен покриватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. Інфраструктурний оператор, фактично оператор шляху, завжди буде в державній власності. Він повинен фінансуватися тарифом доступу, який може частково дотувати з бюджету, як це відбувається в країнах Західної Європи», - пояснив Юрик.

Він підкреслив, усі перевізники повинні платити справедливий тариф доступу: і приватні перевізники, і майбутні пасажирський і вантажний оператори.

Популярні новини зараз
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Показати ще

«Наш вантажний оператор повинен бути підготовлений не до державно регульованим тарифом, а до ринкових відносин», - зазначив Юрик.

Керівник компанії вважає, що УЗ повинна перейти на нову модель протягом двох-трьох років.

Нагадаємо, раніше президент Володимир Зеленський на прес-конференції з нагоди першої річниці президентства заявив, що до питання реформи «Укрзалізниці» повернуться через місяць після закінчення карантину, зазначивши, що зараз вона існує тільки на папері.

На думку економіста Бориса Кушнірука, «Укрзалізниця» стане привабливою для інвестора лише після поділу на окремі бізнеси збиткових пасажирських перевезень і прибуткових вантажних.