Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проєкту "Чудова четвірка" на телеканалі ZIK під час включення заявив експерт з енергетичних питань, директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

Так експерт прокоментував інформацію про те, що компанія "Укртатнафта" вкотре звернулася до Міністерства енергетики з проханням ініціювати обмеження імпорту дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Компанія вимагає уже з 1 серпня 2020 року запровадити спеціальне мито на рівні 8,46%. За підрахунками експертів, це призведе до підвищення оптових цін на дизельне пальне на 1100 грн/т. Для кінцевих споживачів вартість дизпального на АЗС зросте приблизно на 1 грн/л. Найбільші збитки від обмеження імпорту прогнозуються в аграрному секторі, який споживає понад 20% всього дизельного пального у країні. Збитки сільгоспвиробників можуть становити 1,5 млрд грн на рік. Загальні збитки економіки, за оцінками "Нафтогазової асоціації України", становитимуть 11 млрд грн на рік.

"Потрібно допомагати вітчизняним виробникам. Це податки, це робочі місця і таке інше, але треба дбати і про безпеку постачання. По-друге, треба дбати ще й про споживачів. Однозначно можна сказати, що таке мита - це обмеження конкуренції. Обмеження конкуренції завжди призводить до підвищення ціни. Крім того, коли ми говоримо про такий потужний канал постачання дизельного пального, як російський, ми розуміємо, що це теж створює ризики збоїв постачання у періоди пікових навантажень, наприклад, який нас чекає найближчим часом у вересні-жовтні, коли проходить кампанія зі збору врожаю. Минулого року дуже важко її проходили саме через запровадження мит на трубопровідне постачання дизельного пального з Росії, і це просто дуже сильно вдарило по ринку. І там ледве-ледве нашкребли необхідні обсяги, але ціна зросла дуже суттєво саме у розпал польових робіт", – наголосив Сергій Куюн.

Експерт пояснив, якими можуть бути наслідки запровадження додаткових мит на імпорт нафтопродуктів з Росії.

"По-перше, це зростання цін. Чому так буде відбуватися? Тому що всі конкуренти, всі постачальники, а їх сьогодні десь 5 основних джерел, дивляться один на одного. І коли найпотужніший гравець, найпотужніший напрям буде обкладений додатковим податком, то решта обов’язково скористається цим і теж підвищить ціни. Ми спостерігали це у минулому році… Мита вводяться для того, щоб дати змогу вітчизняному виробнику продавати дорожче, але з ним будуть продавати дорожче і всі інші, а заплатить за це кінцевий споживач", – констатував Сергій Куюн.

Популярні новини зараз

Під Хмельницьким потужний вибух розніс багатоповерхівку — десятки людей опинилися на вулиці

Курс валют на 18 жовтня змусить українців п’ялити очі на лоба

Ані Лорак зробила це і купається в променях щастя, Каменських не стримала слів: "Страждаємо..."

Андрій Данилко зустрічається з власною "мамою", фанати в ауті: "Ходок по бабусям"

Показати ще

Експерт додав, що у разі запровадження квот на імпорт нафтопродуктів Україна не зможе оперативно замістити ці обсяги з інших джерел, тож щонайменше упродовж місяця відбуватиметься "турбулентність", а також різко зростуть ціни, особливо на першому етапі, коли ринок буде перебудовуватися на нові рейки.

Сергій Куюн резюмував, що постачання з Росії, якщо йде мова про економіку та інтереси споживачів, – це перевага для України.