Сплата акціонерною компанією "Укрзалізниця" податку на землю під залізничним полотном суперечить європейській практиці і обмежує фінансові можливості підприємства.

Про це повідомила прес-служба «Укрзалізниці» з посиланням на результати аудиту української економіки, проведеного Кабінетом Міністрів, пише Главком.

"Фінансовий ресурс" Укрзалізниці " додатково обмежений через нецільові витрати та неефективне використання наявного потенціалу. "Укрзалізниця" сплачує податок на землю під коліями, що суперечить європейській практиці (сплачено 3,8 млрд грн у 2019 році)», — цитує прес-служба висновки Кабміну.

"Укрзалізниця" зазначає, що оподаткування земель залізничного транспорту обмежує можливості компанії інвестувати в оновлення рухомого складу, модернізацію інфраструктури та сервісу для пасажирів і вантажовідправників.

"Цей податок є дискримінаційним по відношенню до "Укрзалізниці". Крім залізничного, жоден інший вид транспорту його не платить. Також "Укрзалізниця" є чи не єдиною залізницею в Європі, яка платить податок на землю», — сказано в повідомленні.

Популярні новини зараз
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Показати ще

Компанія пропонує внести зміни до Податкового кодексу України, які б дозволили знизити податкове навантаження по земельному податку.

Також наголошується, що ті доходи, які компанія отримує від вантажного сегмента, їй доводиться витрачати на покриття збитків від пасажирських перевезень — минулого року вони становили понад 12,8 млрд грн.

«А недовиконання планів капітальних інвестицій, Технічна деградація і зростання витрат вантажовласників на залучення вагонів є наслідками фінансового дисбалансу в компанії», — сказано в повідомленні.

"Укрзалізниця»

"Укрзалізниця" є акціонерним товариством, 100% акцій якого належать державі. Компанія входить до переліку держпідприємств, що не підлягають приватизації. Українська залізниця забезпечує 82% вантажних і близько 50% пасажирських перевезень, здійснюваних усіма видами транспорту. За обсягами вантажних перевезень Українська залізниця займає четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись тільки залізницям Китаю, Росії та Індії.

Скасування відрахувань

У жовтні глава "Укрзалізниці" Володимир Жмак повідомив, що скасування відрахувань компанією земельного податку і плати до Державного дорожнього фонду, а також скорочення витрат дозволили б компанії направити 310 млн дол. на оновлення рухомого складу.