Сплата акціонерною компанією "Укрзалізниця" податку на землю під залізничним полотном суперечить європейській практиці і обмежує фінансові можливості підприємства.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомила прес-служба «Укрзалізниці» з посиланням на результати аудиту української економіки, проведеного Кабінетом Міністрів, пише Главком.
"Фінансовий ресурс" Укрзалізниці " додатково обмежений через нецільові витрати та неефективне використання наявного потенціалу. "Укрзалізниця" сплачує податок на землю під коліями, що суперечить європейській практиці (сплачено 3,8 млрд грн у 2019 році)», — цитує прес-служба висновки Кабміну.
"Укрзалізниця" зазначає, що оподаткування земель залізничного транспорту обмежує можливості компанії інвестувати в оновлення рухомого складу, модернізацію інфраструктури та сервісу для пасажирів і вантажовідправників.
"Цей податок є дискримінаційним по відношенню до "Укрзалізниці". Крім залізничного, жоден інший вид транспорту його не платить. Також "Укрзалізниця" є чи не єдиною залізницею в Європі, яка платить податок на землю», — сказано в повідомленні.
Компанія пропонує внести зміни до Податкового кодексу України, які б дозволили знизити податкове навантаження по земельному податку.
Також наголошується, що ті доходи, які компанія отримує від вантажного сегмента, їй доводиться витрачати на покриття збитків від пасажирських перевезень — минулого року вони становили понад 12,8 млрд грн.
«А недовиконання планів капітальних інвестицій, Технічна деградація і зростання витрат вантажовласників на залучення вагонів є наслідками фінансового дисбалансу в компанії», — сказано в повідомленні.
"Укрзалізниця»
"Укрзалізниця" є акціонерним товариством, 100% акцій якого належать державі. Компанія входить до переліку держпідприємств, що не підлягають приватизації. Українська залізниця забезпечує 82% вантажних і близько 50% пасажирських перевезень, здійснюваних усіма видами транспорту. За обсягами вантажних перевезень Українська залізниця займає четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись тільки залізницям Китаю, Росії та Індії.
Скасування відрахувань
У жовтні глава "Укрзалізниці" Володимир Жмак повідомив, що скасування відрахувань компанією земельного податку і плати до Державного дорожнього фонду, а також скорочення витрат дозволили б компанії направити 310 млн дол. на оновлення рухомого складу.