У вівторок, 17 липня відзначається народне свято Андрій Налива. Також це дата вшанування православною церквою святого іконописця Андрія Рубльова.

Про святого Андрія відомо дуже мало. За церковними переказами, він походив із сім'ї ремісників і в юному віці прийняв чернечий постриг у Троїце-Сергієвому монастирі.

Варто зазначити, що Андрій Рубльов брав участь у розписі Благовіщенського собору, Успенського собору, а також керував розписом Троїцького собору Троїце-Сергієва монастиря. Найвідоміший шедевр іконописця — «Трійця».

Також йому приписується ряд інших робіт: фрески Успенського собору в Звенигороді, ікони «Володимирська богоматір», «Спас у силах», деякі ікони Благовіщенського собору, частина мініатюр «Євангелія Хитрова». Крім того, вже за життя Андрія Рубльова більшість його робіт вважалися чудотворними.

При цьому в народі преподобного Андрія прозвали Наливою за те, що як раз до його іменин на полях вже починають наливатися озимі культури. «Озими в наливах дійшли», — говорили люди.

Популярні новини зараз
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Показати ще

Ще наші предки дуже любили овес, про який шанобливо говорили: «Батюшка овес до половини уріс». При цьому гречка тільки починала сходити. «Овес у кожусі, а на гречці і сорочки немає», — говорили слов'яни.

Зазначається, якщо у цей день лив сильний дощ, то в народі його називали «андріївським». Ще наші предки вірили в прикмети про погоду «Який Андрій Налива — такий і Калинник (11 серпня)». Вважалося, що якщо на Андрія з'являється на деревах жовте листя, це віщує ранню осінь.

Нагадаємо, раніше інформаційний портал "Знай.uа" повідомляв про те, що в понеділок, 16 липня, православна церква вшановує пам'ять святих Мокія і Марка, що жили за часів імператора Максиміана. За переказами, мучеників під час масових гонінь язичники схопили і намагалися змусити поклонятися ідолам.

Коли святих повели до жертівника, що перед ними та їх стражниками з'явилася маленька дитина і перекрила доступ до ідолів. За це погани жорстоко побили віруюче немовля. Після цього випадку, Мокій та Марк ще більше зміцнилися в рішенні не вклонятися ідолам. За це язичники стратили святих, обезголовивши мечем.