Богиня з пончиком у космосі: астрономи відкрили новий тип планет

Вчені пояснили як утворилися кам'янисті планети з їх супутниками

Група астрономів заявила про відкриття нового типу планет, які отримали назву синестії.

Про результати своїх досліджень американські вчені написали на сторінках спеціалізованого видання Journal of Geophysical Research: Planets.

За допомогою комп'ютерної програми, спеціалісти змогли з'ясувати, за яких умов можуть утворюватися синестії. Під час експерименту, вчені проаналізували еволюцію розігрітого сферичного планетного об’єкта.

За словами фахівців, космічне тіло видозмінюється, коли кутова швидкість обертання на екваторі збільшується у порівнянні зі швидкістю орбітальною.

Також утворення нового типу планет цілком можливе під час зіткнення двох небесних тіл, які дуже швидко обертаються.

Синестії за формою нагадують розжарений пончик, який приплюснутий та з "вм'ятинами" посередині. Назву "синестії" запропонували самі автори, що поєднало два грецьких слова συν – "разом" та Eστια –(Естія) – "богиня архітектури".

За словами дослідників, саме з синестій згодом утворяться кам'янисті планети та їх супутники.Не винятнком можу бути й наша Земля. Вчені припускають, що саме з синестії утворилась голуба планета, яка спочатку мала приплюснуте розжарене ядро, яке з часом набрало іншу форму.

Термін існування синестій залежить від кількості в них матерії, чим її більше, тим тривалість їх життя довша.

Як повідомляв портал "Знай.ua", на відстані 25 світлових років від Землі знаходиться незвичайна зірка, яку називають оком "Саурона". Співробітники обсерваторії ALMA отримали чітке зображення цього космічного об'єкта.

Ирина Дождева