Якщо порівняти ціни товарів Чорної пʼятниці з цінами на ці ж товари, за якими вони продавались протягом травня-листопада, зʼясовується, що не варто вірити магазинам на слово про розмір акційних знижок.

Наскільки чесні знижки і в чому підступ акцій з'ясовували журналісти ТСН.

Порівнявши ціни товарів Чорної пʼятниці з цінами на ці ж товари, за якими вони продавались протягом травня-листопада, журналісти зʼясували, що не варто вірити магазинам на слово про розмір акційних знижок. Лише у 7% випадків (486 товарів із 7280) заявлена магазином знижка відповідала реальній, або була близькою до неї.

Найбільше було випадків, коли товар продавався із знижкою, але значно меншою, ніж задекларована магазином. Також у багатьох випадках ціна товару у Чорну пʼятницю була близька до його найнижчої ціни за півроку або дорівнювала середній. А в 1653 випадках зі 7280 знижка становила рівно нуль відсотків від середньої ціни за півроку, тобто її не було.

Однак багато продавців нахабно наживались на Чорній п'ятниці — у 991 випадках товар продавався дорожче.

Провівши дослідження, знижки Чорної п’ятниці умовно поділили на три типи.

1. Електроніка

Ноутбуки, телефони, планшети, смарт-годинники справді можна купити зі знижкою.

Подібна техніка постійно дешевшає через появу нових, вдосконалених моделей. Магазинам невигідно, щоб такі товари залежувались на складах, бо щодня їхня реальна ціна зменшується. Середня знижка на смартфони на чорнопʼятничних розпродажах склала 15.1%, смарт-годинники ‒ 19%, навушники ‒ 23%. Ноутбуки в середньому продавались на 13.5% дешевше.

2. Побутова техніка

Життя таких товарів трохи триваліше, ніж смартфонів томуі цінова політика інша. На ціниках стара ціна завжди дещо вища за ″поточну″, аби створити у покупця враження, що він трохи економить, придбавши товар саме зараз.

Досить помітні знажки у Чорну пʼятницю були на моделях телевізорів вартістю понад 50 тис. грн.

Дрібна побутова техніка більше втратила в ціні, ніж велика. Тостери, блендери та соковичавниці продавались в середньому на 18-19% дешевше.

3.Одяг

Одяг‒ єдина категорія, де реальні знижки сягали понад 50% . Але проблема в тому, що даючи непогані реальні знижки, магазини намагалися створити враження шаленого розпродажу з декларованими знижками до 90%, що не відповідало дійсності.

Більше того, ця категорія є лідером за оголошеннями з націнкою - для багатьох одиниць одягу ″старі″ ціни навмисно завищені у декілька разів і не лише у Чорну п'ятницю, а весь час.

Основні хитрощі, які застосовують магазини у Чорну п'ятницю

Завищення ціни. Один з найпоширеніших методів: напередодні розпродажу піднімають ціну, а зі стартом опускають її до колишнього рівня.

Скорочення асортименту. Незважаючи на заявлені знижки до 70% - 90%, в реальності з таким дисконтом продається лише кілька позицій. Як правило, найбільш незатребуваний, найменш ходовий товар – несезонний, непопулярних розмірів.

Навантаження. Вам пропонують купити другий (третій і т.д.) такий же товар безкоштовно, або зазначають, що лише друга, третя і т. д. позиція в чеку із йде ізсуттєвою знижкою.

Ажіотаж. В магазинах товари з найбільшими знижками розташовуються недалеко від входу і новий відвідувач втягується в азартний пошук. В онлайн-торгівлі ставлять таймер зі зворотнім відліком – до закінчення залишилося мінімум часу, ніколи порівнювати і потрібно купувати.

Нагадаємо, раніше експерти розказали, як зробити шопінг у Чорну п'ятницю максимально зручним та корисним

Як повідомляв портал Знай.ua, експерти розповіли про основні прийоми і тренди у Чорну п'ятницю

Також Знай.ua писав, про найкращі акції в магазинах столиці у Чорну п'ятнию