Ми все більше часу проводимо у соціальних мережах, а в умовах карантину - тим паче. З нудьги, чи з цікавості раз по раз гортаємо стрічку Instagram, Facebook, реєструємося для знайомств у Tinder. Загалом доросла людина може проводити за цим заняттям від 30 хвилин до кількох годин на день. А це, погодьтесь, чимало.

Але існує і зворотній бік медалі. Надмірна прив'язаність до соціальних мереж здатна не тільки зробити нас популярними і допомогти просунути певні блоги та товари. Вони ще й суттєво б'ють по самооцінці. Більшість психологічних досліджень доводять: переглядаючи стрічку, левова частка користувачів відчувають себе менш красивими, розумними, успішними і так далі.

Антон Панфілов, гурт Cloudless
Антон Панфілов, гурт Cloudless

Особливо це стосується жінок та населення підліткового віку. Як із цим боротися і залишитися собою в умовах тотальної "пропаганди" штучної краси, дорогих авто та інших привілеїв? Знай.ua вирішив поцікавитися у тих, хто стикається із подібними проявами щодня.

Один із них - учасник гурту Cloudless Антон Панфілов, котрий нещодавно разом з колегами пройшов крізь жорна Євробачення:

Популярні новини зараз
Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Дешевше, ніж чашка кави: Vodafone запустив пільговий тариф, але не все так радісно
Показати ще

Гурт Cloudless, учасники Національного відбору на Євробачення
Гурт Cloudless, учасники Національного відбору на Євробачення

"Соціальні мережі однозначно впливають на самооцінку людей. Я думаю, це пов'язано не тільки з его, а й з психологічною потребою "пінгувати" зовнішній світ: чи хороший я, чи люблять мене, чи затребуваний я. Мені здається, майже кожен наш пост або будь-який прояв в мережах є, в якійсь мірі, запитом на реакцію на нас, наші думки, текст або фото. Як психологічного видиху або навіть запиту на "потішити самооцінку", соц. мережі виконують свою роль в якійсь мірі. Можна багато чого сказати про людину по поведінці, постам, фото. Особисто мене відштовхують люди, які постять тільки свої селфі. Наскільки я знаю, є навіть психологічне визначення такого прояву. Я думаю, це так само може говорити про потребу до уваги і реакцій. Хотілося б помилятися...", - зазначає артист.

Панфілов впевнений - соціальні мережі стовідсотково впливають на формування думки про людей. Інколи - помилкової. І це, беззаперечно, шкодить стосункам:

Антон Панфілов, гурт Cloudless
Антон Панфілов, гурт Cloudless

"Завдяки правильній картині про себе можна отримати роботу, знайти друзів, половинку. Ми продаємо себе через тіндер, фейсбук, інстаграм. Не завжди свідомо, але найчастіше вдало. Ми автоматично створюємо думку про когось або про щось прочитавши пост на сторінці френда, подивившись відео, яке запостив "лідер думки". Існують цілі теорії, як думка в соц. мережах впливає на вибори в країнах, на продаж продукції і ще на багато речей, які ми не в силах відстежити".

Антон Панфілов, гурт Cloudless
Антон Панфілов, гурт Cloudless

"Є зворотний бік, який був ще до соц. мереж. Якийсь час був дуже модним образ селебріті. Недосяжний ідеал, до якого тягнулися люди, завдаючи собі непоправної шкоди. Люди худнули небезпечними методами, робили пластичні операції і багато інших, часом, необдуманих кроків. Звичайно і зараз це відбувається, але з розвитком соц. мереж це відстань між селебріті і всіма іншими сильно скоротилося. Модель поведінки знаменитостей так само. Тепер люди відчувають себе ближче до "зірок", іноді занадто. Загалом, з однієї крайності в іншу. Чи псують відносини соц. мережі? Думаю, що люди псують відносини. Соціальні мережі - це інструмент. Мені здається, люди за допомогою цих інструментів можуть ширше проявляти свої "особливості". Хтось когось лайкнув і тебе прирівнюють до зрадників. Хтось когось не лайкнув і ти, нібито, не приділяєш уваги. Ну і багато ще сучасних "проблем", які приходять з розвитком технологій", - додає Панфілов.

Інший аспект, котрий можна сприймати чи ні, але він існує - так званий "культ штучної краси". Як часто жінка, відкривши сторінку котроїсь із зірок, не подумає - "чому у мене немає грудей третього розміру, чому я не співаю, як Лобода і не подорожую світом у компанії "Орла і Решки". Починається стадія "самокопання". Частіше нічим хорошим це не закінчується.

Антон Панфілов, гурт Cloudless
Антон Панфілов, гурт Cloudless

"Про своє ставлення до натуральної і штучної краси висловлюся чесно. Я не розумію штучну "красу". Збільшені губи, штучні груди, насичений мейк в повсякденному житті. Але нам варто копнути глибше. За кожним таким проявом може бути несвідомий заклик до допомоги, бажання самоствердитися, бажання здаватися краще, утерти ніс колишньому, продати себе майбутньому, прикрити недоліки і багато іншого. Є тонка грань між тим, щоб стежити за собою і тим, щоб коригувати своє тіло косметологічним або хірургічним шляхом, без потреби. Я не кажу про пластику після нещасних випадків або складних операцій. Очевидно, що кожен вибирає свій шлях і приймає свої рішення. Особисто я адекватно сприймаю будь-які прояви. Моє ставлення, як і будь-якої адекватної людини, не повинно змінюватися, якщо хтось виглядає натурально або штучно. Але люди роблять це і для навколишнього світу. Іноді і в першу чергу. Тому, потрібно бути готовим до обговорень, іноді до критики", - підсумував Антон.

(Другу частину матеріалу читайте у наступному випуску, - Ред.)

Нагадаємо, головний "вампір" Євробачення став татом.

Як повідомляв Знай.ua, Остапчук після скандалу на концерті KAZKA вибачився за "геїв, інвалідів, фріків" та інші образливі жарти.

Також Знай.ua писав, що KAZKA дала вибуховий концерт у Києві.