Тендери, що оголошує "Укрзалізниця" на поставки деталей та комплектуючих, перетворюються на фарс. Поряд із підприємцями-виробниками та постачальниками туди намагаються вдертись сумнівні організації, які є дилерами постачальника з кримінальною біографією – ТОВ "АТ Механіка". Останню ЗМІ пов'язують з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.

23.09.2017 року до ПАТ "Укрзалізниця" звертається керівництво вже згаданого ТОВ "АТ Механіка". Серед чисельних прохань – знизити вимогу до продукції – найважливішої для безпеки перевезень та експлуатації колії: зусилля притискання рейки до шпали. Продукція – це, власне, скріплення, які притискають рейку до шпали.

Отже, "АТ Механіка" вимагає повернути назад ще "радянський" стандарт: 7,5 кН на клему, або 15 кН на вузол скріплення. Що майже удвічі менше від діючих вимог "УЗ". Зараз вони відповідно: 12,5 кН на клему та 25 на вузол скріплення. І все це задля того, щоб вона, фірма "АТ Механіка", могла хоч якось просунути на тендер свій товар.

Не менш цікаве й ще одне прохання фірми до "УЗ": створити такі вимоги до тендерної документації, аби можна було виходити на тендер …взагалі без сертифікату відповідності, лише на підставі скану! Цитуємо: "сканованої копії листа з органу з сертифікації відповідної галузі атестації (акредитації) про те, що ним розпочато і буде проведено процедуру сертифікації та надання сертифікату відповідності при постачанні продукції".

Тобто, цей потенційний учасник торгів намагається запропонувати несертифіковану продукцію. Ні більше ні менше.

Популярні новини зараз

Головне за 26 листопада: від 62 тисяч за пологи, соцдопомога у 100 тисяч, перший суперник збірної України на ЧС-2022 і "беззаконня" Тіни Кароль

Новий прожитковий мінімум: скільки українці почнуть отримувати пенсій, зарплат та соцвиплат з 1 грудня

Міст, який будують довше, ніж метро на Виноградар і Троєщину: в Україні з'явиться "дорожній гігант"

Лілія Сандулеса нарешті розповіла, чого натерпілася у шлюбі з Іво Бобулом: "Це була помилка"

Показати ще

Чому продукція не сертифікована? Відповідь проста. Названа фірма не має відповідних виробничих потужностей й просто неспроможна налагодити серійне виробництво скріплень належної якості.

Звідси – намагання знизити рівень тендерних вимог.

Отже, що маємо у сухому залишку? Виробництва нема. Технічної документації нема. Техумови відсутні. Мало того – горе-виробник фігурує у кримінальних справах щодо підробки тендерної документації.

Здається, кому прийде в голову таку фірму розглядати як потенційного учасника тендерів?

Між тим, вже багато років ТОВ "АТ Механіка" зі впертістю каламутить воду навколо тендерного процесу на "УЗ". Всі його учасники, та й що казати, вся галузь – відчувають неабиякий тиск на користь цієї фірми. Час від часу підключаються певні ЗМІ, які відверто шельмують інших учасників торгів. При цьому правоохоронні органи вперто роблять вигляд, що "нічого не помічають".

Виникає резонне запитання: в чиїх руках "АТ Механіка" стала механізмом терору й розправи з незручними конкурентами, інструментом "тендітного рейдерства"? Чи не час покласти край, аби "АТ Механіка" колись все ж таки не перетворила поїздки залізницею на пекло?