Згідно із дослідженням Світового банку, жителі України можуть дозволити собі плату за проїзд по дорогах у розмірі 0.05 євроцентів за один кілометр.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомляє "Обозреватель".
При такій вартості, якщо буде організована концесія і така траса буде побудована, подорож із Києва до Одеси обійдеться в 790 гривень.
Довгий час вважалося, що хороші дороги в Україні можуть бути виключно платними. Однак зараз, здавалося б, мертва справа з точки зрушила, і з'явилися альтернативи. Так, вже з 1 січня 2018 року набрав чинності процес децентралізації, який стосується в тому числі дорожнього господарства, і 120 000 км доріг місцевого значення були передані до компетенції облдержадміністрацій з відповідним фінансуванням. Тобто гроші на ремонт або будівництво доріг вже не потрібно чекати "зверху" - можна використовувати власні ресурси, отримані, наприклад, зі зборів з підакцизних товарів.
Крім того, Кабміном прийнята цільова програма, розрахована на 2018-2023 роки. Володимир Гройсман заявив, що за цей час "будуть зроблені 50% доріг України".
А ось одне з останніх, довгоочікуваних, рішень - дороги державного значення можна буде передавати в концесію.
"Концесія - це форма реалізації проекту, в якому беруть участь і держава, і приватні інвестори. Закон, який підписав Порошенко в кінці лютого, свідчить, що можна передавати концесіонеру право на будівництво і подальшу експлуатацію доріг державного значення.
Тут мова йде про будівництво виключно нових доріг, де забезпечений альтернативний безоплатний проїзд. Тобто якщо зараз дорога першої категорії, державного значення, проходить через населений пункт, і всі користувачі дороги стикаються з величезною проблемой пробок на в'їзді в це місто. Проект дозволить обійти населений пункт і скористатися можливістю побудувати нову дорогу, щоб можна було стягувати плату за проїзд", - пояснила директор ДП" Укрдорінвест "Олена Криворучко. За її словами, свіже дослідження Світового банку, присвячене потенційному розвитку концесійних доріг України, з'ясувало, що на сьогоднішній день більше 5 євроцентів за 1 км жителі України не зможуть собі дозволити.
"Платні дороги України однозначно потрібні. Ми не будемо керуватися такими показниками справляння плати за проїзд, якими користуються в Євросоюзі. Оскільки плата за проїзд розраховується не тільки виходячи з витрат, понесених концесіонером на будівництві конкретної дороги, але також враховуються економічні показники держави.
Візьмемо трасу Київ - Біла Церква, де ми часто спостерігаємо пробки і мова йшла про підготовку концесійного договору. З огляду на те, що відстань між Києвом і Білою Церквою - близько 80 км, то 5 євроцентів - остаточно адекватна ціна за кілометр. Траса Київ - Одеса - це дорога першої категорії. Я можу з абсолютною впевненістю сказати, що абсолютно альтернативну трасу Одеса - Київ побудувати неможливо", - зазначила Криворучко. Якщо взяти за 0.05 євроцентів (1.63 грн за курсом НБУ) за бенчмарк, то проїзд по дорозі Київ - Біла Церква буде коштувати 130 гривень в один бік (80 км = 4 євро). Доїхати зі столиці до Одеси по трасі протяжністю 484 км буде коштувати 24 євро, або 791 гривня. А якщо окружну дорогу навколо Києва все-таки добудують, то за 200 км потрібно буде заплатити 327 євро (або 10 євро), хоча за розрахунками департамента транспорту КМДА, водіям стане це задоволення в 100 гривень в одну сторону.
А ось в Європі найбільше за проїзд по платних дорогах віддають водії, які подорожують Швейцарією - від 23 до 55 євро, а віньєтка (дорожній збір, у вигляді стікера ліпиться на скло автомобіля і дає право на безкоштовний проїзд) на рік коштує 34 євро. Одні з найдорожчих в Європі автобанів - в Італії, тут проїзд коштує від 5.8 євро до 55.5 євро. Якщо говорити про Скандинавію, траси якої так люблять ставити в приклад в Україні, то в Швеції плата за проїзд становить 0.5-48 євро, в Норвегії - 2 євро, а в Фінляндії поки це безкоштовно.
Платні дороги в Україні: де, коли і за скільки?
Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що українцям розкрили важливі нюанси платних доріг.