Практично всі знають, що покупець може повернути або обміняти товар протягом 14 днів, якщо він не підійшов.

Такі правила поширюються на непродовольчий товар, який не був у використанні і був придбаний за готівкові та безготівкові гроші, а також в кредит, і прописані вони в Законі України «Про захист прав споживачів».

Однак не завжди таке повернення товару проходить без сучка і задирки, про що покупці часом навіть не підозрюють. Виконавчий директор громадської організації «Союз споживачів України» Максим Несмєянов стверджує, що проблеми можуть виникнути в разі, якщо споживач не знає своїх прав, а також деяких нюансів повернення.

Перш за все споживач повинен зберегти неушкодженими лейбли виробника, упаковку, все чеки і повідомте продавця про наміри обміну або повернення грошей, пославшись (якщо буде потрібно) на закон.

ЯКІ ТОВАРИ НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ОБМІНУ І ПОВЕРНЕННЯ

Популярні новини зараз

Влад Яма з дружиною знову стали батьками: милі кадри з маленьким янголом

Спітнілий Добкін потролив Зеленського в День народження: "50 в паспорті, 43 в душі"

Пішов з життя тато Насті Каменських, співачка не стрималася: "Приходь частіше у снах"

Пішов з життя зірка "Бумера": знайшли у власній квартирі

Показати ще


- лікарські препарати і медичні засоби;

- предмети особистої і сангигиени;

- світлочутливі товари (рентгенівська плівка, фотоплівка);

- парфюмерно-косметичні вироби;

- дитячі іграшки;

- ювелірні вироби;

- натільну і постільну білизну;

- товари в аерозольній упаковці;

- друковані видання;

- все, що було підігнано / відрізано під індивідуальні розміри покупця - відрізи тканин, килимів, фанера, скло і т. П .;

- аудіо- та відеокасети, лазерні диски.

ЯК ПОВЕРНУТИ / ОБМІНЯТИ ОДЯГ І ВЗУТТЯ

Якщо протягом двох тижнів з моменту покупки взуття розклеїлася / відірвалася підошва, ви можете повернути її по гарантії виробника (зазвичай місяць). Її оглянуть, і сумлінну продавець гроші поверне беззастережно. Складніше буде повернути гроші за не сподобалася взуття / одяг або обміняти її, якщо, наприклад, ви в ній ходили, намагаючись звикнути або розносити. Якщо продавець побачить, що взуття ношений, а одяг запрана або зі слідами шкарпетки (наприклад, етикетка прикріплена заново), то вам, швидше за все, відмовлять в обміні або поверненні грошей.


ЯК ПОВЕРНУТИ ПОБУТОВУ ТЕХНІКУ

Є товари (холодильник, пральна машина, духова шафа), які при покупці протестувати неможливо. Коли ж вам підключать техніку, а ви зрозумієте, що її робота вас не влаштовує, повернути товар буде непросто, так як техніка вважається вже бевушній. Потрібно зв'язатися з сервісним центром (СЦ), доставити туди товар і чекати укладення, що техніку ви повернули в цілості. Якщо ж товар був бракований, то в СЦ дадуть висновок, що товар був зіпсований не з вашої вини, і гроші вам повернуть з компенсацією витрат на підключення і транспортування (при наявності чеків) або обміняють товар на інший. Якщо ж в СЦ шлюбу не виявлять, а виявлять поломку, то спишуть все на вашу провину в зв'язку з неправильним поводженням (навіть якщо в усьому винні люди, які здійснювали транспортування, - закон не передбачає провини третьої сторони), товар вам не замінять і гроші не повернуть. Все, на що залишається розраховувати, це на гарантійний ремонт.

Якщо вам доставили товар, і, ще не підключивши його, ви зрозуміли, що він вам не підходить (за дизайном, кольором, габаритами), то розраховувати на обмін / повернення грошей ви зможете (але зворотна доставка - за ваш рахунок).

ЯКЩО ЗА 14 ДНІВ ЦІНА ТОВАРУ ЗМІНИЛАСЯ

Якщо на момент повернення вартість товару змінилася, то, згідно зі ст. 8 п. 7 Закону «Про захист прав споживача», вам повинні повернути фактичну вартість на момент повернення. Тобто якщо ви купили плаття за 200 грн, а в день повернення воно коштує на 100 грн дорожче, то повернути вам повинні 300 грн. Магазини неохоче йдуть на це, пропонуючи обміняти товар на схожий або, в крайньому випадку, повернути сплачену суму. Іноді з магазином доводиться судитися. Якщо ж ви повертаєте товар, який на момент повернення подешевшав, то вам все одно повинні повернути суму, яку ви заплатили, і ні копійкою менше.

ЯКЩО розрахувалися карткою

Якщо розраховувалися кредиткою, то і гроші, швидше за все, будуть повертати на пластик. Тяганини не уникнути: крім паспорта, потрібно надати картку, з якої оплачували товар (для запуску зворотної операції). Гроші впадуть на карту мінімум через п'ять днів (частіше - пізніше). Іноді вдається домовитися, щоб суму повернули готівкою, але якщо вам відмовляють, то наполягати немає сенсу, так як закон - на боці продавця. Тому, здійснюючи покупку, в якій ви не впевнені, краще розраховуйтесь готівкою.

ЯКЩО ТОВАР БУВ ПРИДБАНИЙ НА РИНКУ, БЕЗ ЧЕКА

Тут все залежить від порядності продавця. Якщо підприємець сумлінну, пам'ятає вас і розуміє, що товар вам не підходить, то домовитися з ним вийде. Він або спробує вас умовити на обмін товару, якщо знайдеться відповідний аналог, або поверне гроші. Якщо у продавця не виявиться потрібної суми, вам можуть запропонувати підійти пізніше. А ось на недобросовісного продавця домогтися управи - майже нереально. Без чека ваше право на повернення товару юридично не захищене.

Як повідомляв портал "Знай.ua" в інтернеті підняли на сміх фотографію сувенірних бюстів президента Російської Федерації Володимира Путіна, які продаються в Ізборьку.