Серед ключових проблем "Укрзалізниці", які загрожують остаточним припиненням послуг від перевізника, виявилися не тільки старезні вагони. Якщо вірити даним Міністерства інфраструктури, то запасів палива у деяких регіонах залишилося буквально на кільк найближчих днів, що ж далі?

Поки чиновники намагаються вести переговори з цього приводу виробники "дизелю" формують чималу накрутку на ціні, щоб своєчасно скористатися ситуацією.

Прозорі закупівлі?

Ще на початку осені в "УЗ" відзвітували про потребу у 60 тисячах тонн палива (1,4 млрд гривень). Аргументували такий поспіх дефіцитом, але не врахували одного: поки переговори йдуть, вітчизняна оборонка ризикує зупинитися, тому що при відсутності документів армійські потреби задовольнити не вийде, припаси просто не постачатимуться і лежатимуть на складах.

Популярні новини зараз
Абоненти збунтувалися проти "Київстар": не хочуть доплачувати за гігабайти, якими не користуються Повинні з'явитися без повістки: кого чекають у ТЦК з 1 квітня Переказ з картки на картку будуть жорстко контролювати: як можуть заблокувати картку Показники лічильника вже не аргумент: українців змушують платити за світло більше, ніж "накрутили"
Показати ще

Тендер все ж провели, всіх зігнали в одне тісне приміщення і дуже швидко оголосили ціну. До слова, нібито найменшу за весь попередній період. А на ранок 9 вересня раптово з'ясувалося: запас ресурсів не більше, ніж на три дні.

Цим почав активно займатися Антимонопольний комітет, скасував процес закупівель, а тим часом УЗ втратила всі можливі контракти та постачальників. Паливо просто було ні звідки взяти. Очікувати потрібних прибутків від середньодобових перевезень не було сенсу (153,7 млн гривень), а від пасажирських тим паче (27,9 млн гривень), повідомляє "РБК-Україна".

І тут нова загроза виникла, як завжди, несподівано: справді, без палива зірветься й опалювальний сезон, тому що поставки на теплові електростанції також заблокують.

Як вийти із ситуації

Згідно чинного законодавства, різниця дат між проведенням закупівель та першим відвантаженням не повинна перевищувати 3-4 тижні. Тому трейдерам, якщо такі будуть, доведеться зважати на потреби населення, що рідко буває, коли формують кінцеву ціну на пальне (курс долара, ситуація на ринку і т.д).

Не останню роль грає і вартість нафти. Проте за ці кілька тижнів, поки паливо надійде від постачальника , воно може подорожчати у від 5 до 20 разів. Може бути й навпаки, але останнім часом про зниження говорити не поспішають.

Тому з дефіцитом палива, як стверджують експерти, варто боротися більш кардинальними методами: наприклад, уникати посередників і купувати напряму у виробника.

Тоді можна виграти до 10-15% суми, що в нинішніх умовах не так уже й мало. Але окремі високопосадовці "наполягають" (хоча швидше тиснуть) на трейдерів, щоб ті не пропонували своїх послуг. Як результат – ризик зриву опалювального сезону та відсутність рейсів у будь-якому напрямку.

Дивіться: корупція в Укрзалізниці

Як повідомляв портал "Знай.ua", з'явився перелік безкоштовних послуг УЗ, про які ніколи не розповідають провідники.

СохранитьСохранить