Графен є відносно новим матеріалом і являє собою вуглець, структурований особливим чином. По суті, це вуглецевий лист товщиною в один атом. Промислове виробництво графена стало можливим лише 7 років тому, проте матеріал вже претендує на те, щоб замінити собою кремній в електроніці. Матеріал володіє високою жорсткістю і теплопровідністю. Саме ці якості підштовхнули представників двох італійських компаній до використання графена для виробництва надміцних асфальтових доріг, повідомляє New Atlas.

Виробник графенових виробів Directa Plus і компанія Iterchimica, що спеціалізується на виготовленні асфальтових сумішей, спільно винайшли і запатентували домішку Eco Pave, яка, за їхніми словами, значно збільшує зносостійкість і довговічність асфальтового покриття. Асфальт запозичив у графена властивості теплопровідності, тобто в жарку пору року він не буде ставати м'яким, а в холодну — тріскатися.

Крім цього, покращилася еластичність і міцність асфальту, а значить, стійкість до зносу, в особливості, в результаті руху важкого вантажного автотранспорту. За оцінками фахівців компаній, середня тривалість служби покриття збільшилася з 6 — 7 років до 12 — 14, тобто вдвічі. Не менш важливо те, що суміш асфальту з графеном придатна для переробки в обсязі до 100%, що також збільшує його економічну вигоду і знижує шкоду, яка наноситься навколишньому середовищу. Суміш Eco Pave вже витримала лабораторні та польові випробування в обмеженому масштабі. Тепер їй належить пройти тест на декількох кілометрах дороги.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про гнучкий графеновий екран

Популярні новини зараз
Українські пенсіонери отримають доплати за стаж: у кого зростуть виплати вже цього літа ПриватБанк звернувся до власників пенсійних карток: як уникнути затримок із виплатами Змії пішли в атаку на українців: як запобігти укусам і чи існує ефективний антидот Чому в СРСР будували 5- та 9-поверхівки - ви навіть не здогадуєтеся, у чому "секрет"
Показати ще