З 1 липня в Києві дорожчає гаряча вода - до 63,78 грн. за один куб. м. Про це йдеться в постанові Національної комісії, яка здійснює держрегулювання в сфері енергетики і комунальних послуг.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПричина підвищення тарифів - вимушена дія і залежить від вартості електрики, яка за останні 1,5 року зросла в 5 разів. Про це заявив гендиректор "Київводоканалу" Дмитро Новицький.
"Підняття тарифів заплановано на цей рік. Вартість електроенергії в структурі тарифу на холодну воду становить найбільшу частину - 35%. Забір води, підйом, очищення, знезараження, транспортування, водовідведення - все працює на електриці", - пояснив Новицький.
Кияни не згодні з такими заходами. Тим більше в Києві постійні проблеми з гарячою водою. 5 червня без гарячого водопостачання залишилися мешканці Солом'янського району.
З травня столична влада проводить випробування гідравлічної системи, які супроводжуються відключеннями гарячої води. Чиновники говорять, що такі випробування триватимуть до серпня.
Цікаво, що відключення гарячої води в столиці були також минулого і поза минулого літа - ситуація дійшла до того, що прості кияни почали відмовлятися від гарячого водопостачання, вважаючи за краще встановлювати в будинках бойлери.
Читайте також: Нова транспортна розв'язка запобігає 60% аварій
Мер Києва Віталій Кличко в 2014 році звернувся до киян з проханням встановлювати в будинках бойлери, запевняючи, що електромережі столиці витримають додаткові навантаження. Тоді ж продавці підняли ціни на бойлери.
Самі кияни вже 2 роки жартують, що в європейській столиці проблем з гарячою водою більше, ніж в будь-якому іншому провінційному містечку України.
Цього літа ситуація з бойлерами для киян також буде актуальна, як ніколи.
"Постійно немає води. І ще буде подорожчання. За що платити, не зрозуміло. Тарифи піднімають, а куди ці гроші йдуть, не ясно. Постійно якісь проблеми, аварії, відключення по кілька днів. Як тарифи підняти є кому, а як розібратися з подачею води, так нікому", - скаржиться пенсіонер Михайло Плотніков.
Після істотного подорожчання комуналки в 2016 році, люди стали менше платити - в тому числі і за воду, кількість боржників зростає.
Скорочення платежів за комунальні послуги безпосередньо пов'язано з різким зростанням тарифів. Тим, у кого немає лічильників, тепер доводиться платити не тільки за споживану воду, але і за втрати води під час витоків. Саме тому багато хто отримав платіжки, де людям нарахували величезну кількість кубів спожитої води.
"Люди, коли бачать такі квитанції, не поспішають йти платити. Борги ростуть. А тут ще вічні аварії, відключення. Ось і виправдовують себе, що нема за що платити. У листопаді, за статистичними даними, рівень проплати за комуналку по Києву був нижче 60%, тобто майже половина людей не заплатила. Це тягне за собою проблеми в комунальній сфері, адже немає грошей - немає чим платити зарплати, купувати комплектуючі і розраховуватися за газ" - каже директор Інституту міста Олександр Сергієнко.
Читайте також: На Prozorro зафіксовано випадок "договірняка"
"Кожен день в Інтернеті з'являються списки вулиць, де не буде води. Місто живе без гарячої води, не кажучи вже про те, що і холодної немає. Я подзвонила в водоканал, а мені відповіли, що мої претензії не доречні, у нас війна в країні! Не розумію, яке відношення київська вода має до Донбасу? Може її звідти вмикають і вимикають? А ми не в курсі. Люди хочуть мати послуги хоча б на рівні 20-го ст., не кажучи вже про те, що живемо в 21-му", - каже мешканка Солом'янського району столиці Наталія Литвинова.
"Я втомилася носити воду в пляшках. Живу на 7-му поверсі, ліфт не працює. Води другу добу немає. Їсти приготувати, помитися неможливо. Як жити людям в робочі дні без води? На роботу за такої спеки, не прийнявши душ соромно їхати. Про відключення не попереджають, відключили і все. Додзвонитися в водоканал не можу. Не беруть слухавку. Минулого місяця відключали теж. Це вже стабільно", - скаржиться киянка Ольга в соціальних мережах.
"За послуги треба платити відповідно. А ціни не виправдовують послуги. Якщо вже вистачає совісті у місцевої влади піднімати тарифи, то будьте люб'язні виконувати свою роботу якісно. А весь час усувати аварії, які не зрозуміло з яких причин виникли, це не допустимо. Величезні гроші беруть з людей, а труби на знос. Чому не змінюють, не проводять профілактичні роботи, не попереджають в кінці кінців про відключення. Відключили і живіть, як хочете. А спробуй вчасно не заплатити, так працівники водоканалу двері рознесуть. А коли у них проблеми, до них не додзвонитися, а якщо і візьмуть трубку хамство у відповідь на питання чому немає води", - каже пенсіонер Віктор Коваленко.