В Німеччині відкрили першу ділянку 100-кілометрового велобана. На ньому немає ніяких світлофорів, машин і пішоходів. Він надалі сполучатиме десяток німецьких міст і кілька університетських корпусів Рурської області на заході країни.

Раніше інженери підрахували, що в межах пари кілометрів від майбутнього велобана проживає більше двох мільйонів чоловік. Вони зможуть користуватися ним для повсякденних поїздок і туризму. Активне використання нової дороги дозволить скоротити кількість автомобілів на 50 тисяч.

Це лише початковий етап грандіозного проекту. Вже ведеться будівництво 30-кілометрового велобан. Він з'єднає Франкфурт і Дармштадта. Така ж ділянка довжиною в 15 кілометрів простягнеться від Мюнхена до його північних передмість. Аналогічні проекти розглядаються владою Берліна і Нюрнберга. Траси такого типу стануть зручніше, безпечніше і швидше, ніж традиційні виділені смуги для велосипедистів.

Ширина велобанів складе близько чотирьох метрів. З автомобільними дорогами вони перетинатимуть або під, або над землею.

Читайте також: Велоекстремал стрибає дахами будинків

Популярні новини зараз
Повістку більше не принесуть: у липні звільнять від мобілізації ще три категорії чоловіків Пенсіонерам змінюють умови виплат: що треба знати Виїхав з людиною з інвалідністю, а повернувся сам: що загрожує чоловікам на кордоні Гроші прийдуть окремо від пенсії: українці можуть отримати допомогу, про яку мало хто знає - інструкція
Показати ще

Головною проблемою на шляху широкого поширення стало фінансування. Згідно з німецькими законами, федеральне забезпечення гарантується лише автодорогах, залізничним і водним шляхам. Велосипедні доріжки будують за гроші місцевої влади, а вони не завжди здатні підтримувати такі проекти.

Приміром, для будівлі 100-кілометрового велобан в Північному Рейні-Вестфалії потрібно 180 мільйонів євро. Половину цієї суми надає Євросоюз, 20% - транспортна компанія і ще 30% - місцева влада.