Міжнародний аеропорт "Бориспіль" знову опинився в епіцентрі скандалу щодо організації "сірих схем".

Про це йдеться у сюжеті Лесі Іванової для програми "Наші гроші".

Навесні цього року керівництво аеропорту уклало непередбачений законодавством договір про оренду аеропортового імпортного складу із ТОВ "Аеропорт Київ Карго" ("АКК"), пов'язаним із Орестом Фірманюком, якого називають організатором "сірих схем" .

У квітні ДП "МА Бориспіль" уклало з ТОВ "Аеропорт Київ Карго" попередній договір оренди складу №2. Йшлося про один 9-ти складів у вантажному терміналі аеропорту, площею близько 1 тис. кв.м. , котрий наразі працює в режимі "Імпорт".

Проте на запит щодо обсягів вантажу та прибутку адміністрація" відповіла, що аеропорт нібито не веде обліку по окремих локаціях у вантажному терміналі.

Популярні новини зараз
Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого В Україні готується революція у житловій сфері Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками
Показати ще

Згідно з офіційними даними за 2015 р., через склад №2 пройшло близько 18 тис. партій вантажу загальною вагою понад 6 тис тонн. Аеропорт заробляє по 1,95 грн/кг на розвантаженні українських літаків та по 0,12 центів/кг на іноземних (послуги із наземного обслуговування), зберігання на складах тарифікується окремо для різних товарів, а за видачу вантажів отримувачу із завантаженням їх у транспорт аеропорт бере по 35 грн/партію + 15-60 коп за кілограм (термінальне обслуговування). Виходячи з цього, тільки на наземному і термінальному обслуговуванні через 2-й склад аеропорту мав заробити близько 13,68 млн грн.

Крім того, потік вантажу зростає, і за 8 місяців цього року склав 4,8 тис. тонн на 15,5 тис. партій вантажу. Тобто за невеликий проміжок часу склад вже мав заробити щонайменше 10 мільйонів.

За словами працівників аеропорту, 2-й склад під нового орендаря вивільняли поспіхом, а щоб обслуговувати авіавантажі, керівництво почало сумнівний ремонт сусіднього складу автоматизованого розміщення вантажів "Лімекс".

"Порізали цей склад, поставивши в 5 поверхів стелажі, враховуючи, що у нашому підприємстві навіть техніки ще не передбачено, її не існує просто в 5 стелажів, не підготовлена підлога для того, щоб можна було нормально працювати, вони вже усними вказівками забороняють розміщати в 2-му складі вантаж", - розповідає Юрій Духота, голова цехового комітету вантажного терміналу "Борисполя".

Юрист Центру протидії корупції Ольга Веретільник каже, що такий документ не мав права на існування, адже є "Бориспіль" є лише балансоутримувачем державного майна.

"Теоретично можна укласти попередній договір оренди майна – як і будь-який інший цивільний договір, але в даному випадку одна з сторін - це державне підприємство. І вона укладає договір стосовно державного майна. В даному випадку є цілком визначена процедура, як це має відбуватися", - сказала вона.

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що вантажники аеропорту "Бориспіль" причетні до фінансових махінацій.