У 1878 році на шведському острові Бьерке був знайдений скелет знатного вікінга. У похованні, датованому X століттям, знаходився лише один скелет людини, а також колекція зброї, обладунків і останки двох коней. Вчені не сумнівалися, що це могила знатного чоловіка, аж до 2017 року, коли ДНК-експертиза кісток піднесла сюрприз.

Дослідники зі шведського Уппсальського університету стверджують, що скелет вікінга однозначно належить жінці. Про це повідомляє IFL Science.

Багатьом критикам цей висновок видався надто неймовірним, щоб бути правдою. Вони намагалися знайти інші пояснення: наприклад, що зброя в могилі належала не самій жінці, а її чоловікові, чи що там насправді могло бути два скелети - чоловічий і жіночий.

Бо дехто навіть звинувачував вчених у тому, що вони переплутали кістки вікінга з кістками з іншого поховання.

ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Залишать голими та босими: комунальники пообіцяли "не райдужну перспективу" всім боржникам Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Оля Полякова дізналася, що вагітна після розлучення: як насправді з'явився Буряковський

Але вчені неприступні і впевнені у своєму дослідженні на 100%.

Експерти з Уппсальського університету в Швеції опублікували відповідь на ці домисли. Вони підтверджують: людина в похованні Bj.581 була однозначно жіночої статі.

Автори заявляють, що в могилі був тільки один скелет, і не було ні найменшого шансу переплутати кістки, оскільки кожна з них була позначена відповідним номером.

За словами головного дослідника Ніла Прайса, ХХ-хромосоми однозначно свідчать про те, що біологічна стать вікінга - жіноча. Правда, не виключено, що при житті вона могла позиціонувати себе і сприйматися іншими як чоловік.

Так чи інакше, Прайс вважає, що археологам належить знайти ще багато свідчень існування жінок-вікінгів - як роблячи нові відкриття, так і переосмислюючи старі.

"Час доведе, що ми праві чи неправі, але ми вважаємо імовірним, що в археологічних записах буде знайдено більше жінок-воїнів епохи вікінгів - або як нові відкриття, або як переосмислення старих знахідок", - відповіла команда.

Нагадаємо, при проведенні археологічних розкопок в Данії були виявлені останки кішок часів вікінгів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", британський археолог-любитель Стів Томлінсон, який проводив дослідження гирла річки виявив унікальну реліквію, яка належала стародавнім вікінгам.

Також "Знай.uа" писав, археологам подарували унікальні артефакти у шведського озера Відостерн, включаючи меч вікінгів віком 1500 років і брошку III століття. Крім стародавнього меча, було знайдено безліч елементів зброї.