На зорі розвитку авіації уявити собі підкорюючу небеса жінку можна було, напевно, виключно в якості чарівної пасажирки, але аж ніяк не пілотом за штурвалом.

Однак, 8 березня 1910 року французька баронеса Еліз де Ларош стала першою жінкою-пілотом, зробивши іспитовий політ і тим самим прославившись на весь світ.

До всього іншого, в цей день вона примудрилася отримати ліцензію на управління аеропланом.

Однак, те, що ліцензія була виписана їй в "жіночий день", є лише збігом, оскільки такого свята тоді ще не існувало.

Популярні новини зараз
Йдеться майже про 10 тисяч гривень: скільки сьогодні мають отримувати українські пенсіонери Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку
Показати ще

8 березня 1910 року за результатами змагань в Геліополісі Аероклуб Франції видав де Ларош посвідчення пілота № 36 — так вона офіційно стала першою льотчицею Франції.

Дівчина, ставши актрисою, прийняла сценічний псевдонім баронеса Раймонда де Ларош.

Льотної майстерності її навчав головний конструктор паризької фірми "Вуазен" на літаку, який був побудований цією компанією.

Насправді свій перший політ дальністю 300 метрів де Ларош зробила ще 22 жовтня 1909 року.

Сучасники відзначали, що її основними рисами характеру були безстрашність, наполегливість, ризикованість і вміння досягати поставлених завдань.

Захоплена польотами на повітряних кулях, де Ларош познайомилася в Шалоні з авіатором Шарлем Вуазеном. Він дозволив де Ларош тільки проїхати на аероплані по землі, але, очевидно, цього було не досить. Вона ослухалась і самостійно піднялася у повітря на аероплані Вуазена.

8 липня 1910 року в Реймсі де Ларош пережила першу серйозну авіакатастрофу. Для того, щоб відновити своє здоров'я їй знадобилося кілька років.

А восени 1912 року сталася автокатастрофа, в якій вона знову розбилася, а Шарль Вуазен загинув. Але Еліз не залишила свого захоплення незважаючи ні на що. Сильну, закохану в небо і польоти жінку не зломив і цей жорстокий удар.

Кілька років де Ларош роз'їжджала з "літаючим цирком" Європою, літала в Каїрі і Санкт-Петербурзі. Під час Першої світової війни, коли жінки були офіційно відсторонені від польотів, служила водієм у французькій армії.

У червні 1919 року авиатрисса поставила два жіночих світових рекорди — на висоту і дальність польоту.

18 липня 1919 року де Ларош і пілот двомісного літака, на якому вона планувала здавати іспит на допуск до професійних польотів, загинули в авіакатастрофі на аеродромі Кротуа. Ларош в цьому польоті була пасажиркою.

Пам'ятник вольовій льотчиці встановлений в аеропорту Ле Бурже. Де Ларош, промінявши богемне життя актриси на польоти, назавжди залишилася вірна своєму пристрасному захопленню авіацією.

Нагадаємо, історія знає не мало жінок, які зробили воістину найбільші відкриття. Журнал BBC History Magazine створив рейтинг "100 жінок, які змінили світ".

Як повідомляв портал "Знай.uа", спортсменка Марія-Тереза де Філіппіс дебютувала в "Формулі-1" в 1958 році на Гран-прі Сіракуз - у гонці в Італії, причому поза заліком чемпіонату світу.

Також "Знай.uа" писав, у 1897 році Беастрикс Поттер написала наукову роботу, названу "Проростання спор Agaricineae" і за допомогою її дядька, відомого хіміка сера Генрі Роскоу, робота була представлена в Кью від імені Беатрікс Суспільству Ліннея.