Як виявилося, сучасні люди не перші, хто любить і цінує своїх домашніх вихованців. Навіть 4000 років тому до улюбленців ставилися, практично, як до рідних дітей.

Так відомо, що археологи в Шахрі-Сухті, поселення бронзового століття на сході сучасного Ірану, натрапили на прадавню могилу мавпи.

Скелет макаки знайшли на давньому цвинтарі в окремій маленькій могилі, схожій на сусідні могили дітей. Її поховали з керамічним посудом. Такий знаходять у древніх похованнях людей. Про це повідомляє Nature.

Скелет молодої мавпи

Ця макака-резус прожила 5 років у період між 2800 і 2200 роками до н. е. Припускають, що вона належала знатній сім'ї.

Змії пішли в атаку на українців: як запобігти укусам і чи існує ефективний антидот Мобілізація жінок у травні: кому доведеться йти до ТЦК Готуйте свої гаманці: українцям з 1 липня збільшать виплати, кому пощастить ВПО запропонують розпочати життя з чистого аркуша: як це зробити

Для близькосхідних народів того часу мавпи були символами статусу. У дикій природі мавпи на території Ірану не жили, вчені припускають, що її привезли в дар торговці.

У молодому віці макака-резус добре підходить для утримання в клітці, але спіймана вже у досить дорослому віці може бути злою і нетовариською.

Відомо, що представники джірофтської археологічної культури, які жили в Шахрі-Сухті, підтримували торговельні зв'язки з поселеннями на території долини Інду, Перської затоки, Оману, південно-західного Ірану та Центральної Азії.

Зазначимо, макака-резус відноситься до сімейства мавпи роду макаки і ймовірно, найвідоміший представник роду. Даний вид має найбільший географічний ареал у порівнянні з іншими приматами.

В домашніх умовах макака-резус міститься, мабуть, частіше, ніж інші макаки і мавпи. На початку минулого століття можна було часто бачити вуличних музикантів і шарманщиків з цими мавпочками, які танцювали під музику або діставали на щастя квиток.

Нагадаємо, вчені повернуть до життя справжніх динозаврів.Так, вчені працюють над зворотньою генною модифікацією динозаврів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", археологи знайшли унікальні стародавні скам'янілості. Вчені стверджують, що це відкриття є одним з найважливіших за останні 100 років.

Також "Знай.uа" писав, японські біологи воскресили багаторічні клітини мамонтів. Клітини вовняного мамонта, який помер 28 000 років тому, показали ознаки активності після імплантації їх у мишей.