Ремонт Дарницького шляхопроводу у Києві під загрозою. А все через букв - великих і малих. Як так сталося? НАШІ ГРОШІ розібралися в заплутаній історії з тендером на 440 мільйонів гривень, який став прикладом того, як бюрократія здатна "зламати" мільйони.

На ремонт Дарницького мосту претендувало кілька фірм. Перемогу у ціновому аукціоні у вересні здобув "Містобудівний загін №112", запропонувавши виконати роботи за 438 млн грн. Їхній конкурент, "Автомагістраль-Південь", запросив більше – 440 млн грн. Здавалося б, вибір очевидний. Але не тут було.

Київавтодор вирішив відхилити дешеву пропозицію, заявивши, що досвід "Мостобудівного загону" не відповідає вимогам тендеру. І все це через... формулювання "Замовник" із великої літери.

Дарницький міст / фото: Wikipedia
Дарницький міст / фото: Wikipedia

У тендерній документації Київавтодор попросив учасників надати листи від замовників, які б підтверджували їхній досвід. "Мостобудівний загін №112" надав три такі листи, у тому числі від "Еко-буд-трейду", для якого вони будували Подільський міст.

Популярні новини зараз
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Показати ще

Але Київавтодор вирішив, що "Еко-буд-трейд" не є справжнім замовником, а лише генпідрядником. Мовляв, лист мав бути від комунальної "Дирекції будівництва", яка формально керувала проектом.

Ось тільки в тій самій тендерній документації чорним по білому написано: лист може бути і від генпідрядника. Проблема в тому, що слово "Замовник" було написано то з великої, то з малої літери. І Київавтодор вирішив послатись на це, щоб відхилити переможця.

Дарницький міст / фото
Дарницький міст / фото

Підсумок: дорогий поспіль із завищеними цінами

Після відхилення "Мостобудівного загону" поспіль передали "Автомагістралі-Південь". Аудитори з ДАСУ (Держслужба аудиту) звернули увагу на дивацтва з літерами та знайшли завищені ціни у кошторисі. Наприклад:

  • Металоконструкції кошторису коштують по 221 тис. грн за тонну, хоча ринкова ціна – максимум 189 тис. грн.
  • Асфальт обійдеться в 7 тис. грн за тонну – це вище за середньоринкові ціни.

Різниця в цінах може становити близько 30 мільйонів гривень.

Що далі?

Київавтодор не погодився з висновками аудиторів та подав на них до суду. Тепер ремонт мосту завис у невизначеності: суд може розірвати договір із "Автомагістраль-Південь", але це затягне терміни робіт.

Історія із великими літерами звучить як анекдот, але наслідки в неї цілком реальні. І поки міст чекає на ремонт, Київ, схоже, знову застряг у бюрократичній пробці.

Нагадаємо, українці з кількох міст оплачують опалення компаніям, пов'язаним з екс-регіоналом Єфремовим.

Раніше ми писали, у Кличка візьмуться будувати дорогу в закритий аеропорт за рекордні гроші: 1 сантиметр – 3 627 грн

Крім того, Знай.ua повідомляв, тарифи ростуть, а водоканали шикують: гроші йдуть на ноутбуки за 100 тис, сумки для них, килимки та дзеркала