Наприкінці 2024 року Європейська комісія розкритикувала український телемарафон "Єдині новини", оскільки сумнівається у його об'єктивності та доцільності фінансування з бюджету.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяІ не без підстав, пише "Детектор медіа": за опитуванням USAID-Internews, 86% українців знають про марафон, але дивляться його лише 47%, а довіряють – лише третина з них.
Тим не менш, на телемарафони гроші продовжують виділяти. У 2024 році на їх виробництво пішло 843 млн грн, з яких 699 млн – на "Єдині новини", а 144 млн – на "FreeДом". Роком раніше витратили майже стільки ж – 842 млн грн.
Хто отримав гроші?
Державні замовлення на виробництво телемарафонів розподілилися між великими телеканалами та компаніями:
- 190 млн грн – компанія "Ми – Україна" (телеканал, який з’явився після відходу медіахолдингу Ахметова).
- 190 млн грн – телеканал ICTV (належить Віктору Пінчуку).
- 170 млн грн – телеканал "Інтер" (Дмитро Фірташ).
- 139 млн грн – "1+1" (Студія 1+1 та 1+1 Продакшн).
- 105 млн грн – компанія "Кінокіт", пов'язана з колишнім заступником голови ВП Кирилом Тимошенко (за даними журналістів Bihus.Info).
А що із розважальними програмами?
Паралельно фінансується контент для телеканалу Дом. 2024 року на це пішло 17,6 млн грн (удвічі менше, ніж 2023-го). Найдорожчим проектом стала програма "Ранок вдома" - на неї витратили 11,3 млн грн.
2023 року Міністерство культури запустило медіаплатформу The Gaze, щоб розповідати іноземцям про Україну. На це витратили 43,6 млн. грн. 2024-го витрати різко скоротили – всього 3,3 млн грн.
Бюджет витратили на створення чотирьох проектів:
- "Іноземці допомагають Україні"
- "AI Prompt: Україна"
- "Як зробити красу з мілітарних речей"
- "Економіка війни"
Основні суми отримали двоє підрядників:
- 1,7 млн грн – підприємець Дмитро Кисилевич, який зробив "AI Prompt: Ukraine" та "Економіку війни".
- 1,6 млн грн – Максим Яценко, який раніше займався таксі, продавав медобладнання та проводив соцопитування, а тепер працює на медіаплатформу. Він створював "Іноземці допомагають Україні" та "Як зробити красу з мілітарних речей".
Результат?
YouTube-канал The Gaze набрав 37,6 тисячі підписників і 8,4 млн переглядів. Однак більшість відео збирають лише кілька сотень переглядів, що ставить під сумнів ефективність такого проекту.
Нагадаємо, готуються зустрічати окупантів? В оточеному Покровську адміністрація купує квіточки за 100 тис. грн
Раніше ми писали про те, що елітні ЖК у Києві ростуть там, де мають бути наукові лабораторії: держустанови віддають землю за безцінь.
Крім того, Знай.ua повідомляв, Raiffeisen Bank продовжує працювати з росією, підтримуючи виробництво зброї для війни в Україні