Журналісти-розслідувачі стверджують, що йдеться про мільярдні державні контракти, використання російських запчастин та зрив модернізації військових вертольотів для ЗСУ. Це може бути не просто корупція, а злочин, який загрожує життю наших пілотів та національній безпеці.

Лобізм на мільярди: "НЗ Оперейшнс" та депутат Копитін

Журналістське розслідування "СтопКор" виявило потенційно небезпечну схему у сфері оборонних закупівель. У центрі уваги – народний депутат Ігор Копитін, який, за твердженням журналістів, лобіює інтереси бізнесмена Романа Мілешка. За даними розслідування, компанія "НЗ Оперейшнс", яка пов'язана з Мілешком, отримала від держави за два роки замовлення на понад 2 мільярди гривень.

Ця ситуація викликає серйозні запитання, адже "НЗ Оперейшнс" має статутний капітал всього 120 тисяч гривень. Такий контраст між невеликим капіталом та мільярдними контрактами свідчить про ймовірний лобізм з боку депутата Копитіна, "з яким бізнесмена пов'язують тривалі особисті та ділові відносини", — стверджують розслідувачі.

Ці зв'язки сягають минулого: у 2016 році Мілешко працював у компанії "РОТОР УКРАЇНА", засновником якої був сам Копитін. А у 2021 році авіакомпанію Мілешка "Константа" очолював помічник нардепа. Це вказує на системний характер взаємодії.

Співпраця з Росією під час війни та "дружній" тиск на Державіаслужбу

Ситуація ускладнюється тим, що, за даними журналістів-розслідувачів, Роман Мілешко не лише має зв'язки з родиною Копитіна (навчався з його братом) та працевлаштував помічника нардепа, а й підозрюється у співпраці з російськими структурами вже під час повномасштабної війни.

Популярні новини зараз
Пенсіонерам виплатять разову допомогу: хто додатково отримає від 450 гривень Українки отримають підвищені пенсії незалежно від стажу Роки праці більше не важливі: у ПФУ повідомили про новий пенсійний порядок Пенсіонерам виплатять щомісячну компенсацію: у кого збільшаться виплати
Показати ще

Серед таких фактів фігурує купівля та оренда повітряних суден у громадян РФ через офшори в ОАЕ. Більше того, у 2024 році було зафіксовано придбання вертольота Мі-17 через підсанкційну компанію AMIS. Особливо обурливим є використання російських деталей, виготовлених у 2022-2023 роках, для ремонту військової техніки.

Розслідування стверджує, що у березні 2022 року, на початку повномасштабного вторгнення, Копитін нібито особисто звертався до Державіаслужби з вимогою терміново зареєструвати вертольоти компанії Мілешка. Журналісти вважають, що ця співпраця має всі ознаки "добре вибудуваної корупційної системи", яка дозволяє отримувати надприбутки завдяки впливу на державні рішення.

Додатковим тривожним сигналом є те, що керівником однієї з компаній, пов'язаних з Мілешком, є Алеко Ткемадзе, бізнесмен з оточення проросійського грузинського олігарха Бідзіни Іванішвілі.

Загроза життю пілотів та простій держпідприємств

Журналісти звернули особливу увагу на компанію "МС Авіа-Грейд", афільовану з Мілешком. У грудні 2022 року вона отримала контракт на переоснащення 10 вертольотів Мі-8 на суму понад 470 мільйонів гривень. Проте, до кінця 2023 року було виконано лише частину зобов'язань, поставлено всього 4 модернізовані вертольоти.

При цьому, на цих вертольотах були встановлені фільтри PALL 120 PUREair, які, за словами авіаекспертів, не пристосовані до українських кліматичних умов і можуть обмерзати взимку. Це, без перебільшення, створює пряму загрозу життю пілотів наших Збройних Сил.

Юрист Сергій Руденко підкреслює, що в умовах воєнного стану подібні дії можуть кваліфікуватися як державна зрада (стаття 111 КК України), яка передбачає до довічного позбавлення волі.

"Поки компанія Мілешка, що має всього 82 працівника та офіс на 200 кв. м, отримує мільярдні контракти, провідні державні підприємства "Авіакон" та "Мотор Січ" простоюють. Хоча ті ж види робіт вони можуть виконати значно швидше та якісніше", – додають журналісти у розслідуванні, підкреслюючи абсурдність ситуації.

"Втрачений" Мілешко та мовчання депутата

За даними Державної прикордонної служби України, з листопада 2024 року Роман Мілешко перебуває за кордоном, найімовірніше, у США. Народний депутат Ігор Копитін отримав офіційне звернення журналістів щодо цієї ситуації, проте, за їхніми словами, відповіді не надав.

Ця справа викликає величезне занепокоєння, адже йдеться не просто про корупцію, а про потенційну загрозу національній безпеці та життю наших військових. Суспільство вимагає швидкого та всебічного розслідування цих фактів.