Сьогодні експертно-журналістська група Bellingcat опублікувала свій підсумкову доповідь з розслідування катастрофи рейсу MH17 в Україні. У доповіді підсумували дані, які були зібрані групою протягом року після краху літака "Малазійських авіаліній" під Донецьком, пише "Дождь".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗгідно з доповіддю Bellingcat, установка "Бук" була перевезена на вантажівці з Донецька в Сніжне ще 17 липня 2014 року, а потім, уже своїм ходом дісталася до півдня від Сніжного. І вже звідти, як випливає з доповіді, близько 16:20 за місцевим часом була запущена ракета, що збила літак "Малайзійських авіаліній".
Автори доповіді запевняють, що помічений в районі Сніжного "Бук" - російського походження. Згідно з висновками Bellingcat, комплекс, численні фотографії якого були зроблені на території України, перебував до цього в складі 53-ї зенітно-ракетної бригади, що дислокується неподалік від Курська.
Читайте також: В тілах жертв аварії МН17 знайшли осколки ракети "Бука"
У доповіді установлення умовно іменується "Бук 3х2" - по напису на правому борту. За даними Bellingcat, схожа на "Бук 3х2" машина була в складі військового конвою, що прямував з Курська в Міллерово Ростовської області в червні 2014 року.
В якості доказів ідентичності "Бука" поміченого в районі Сніжного 17 липня 2014 і установки цього ж типу, сфотографованої на території Росії в червні, наводяться кілька фотографій.
На знімках з Росії, які праворуч і України - ліворуч, геолокацію яких вдалося підтвердити Bellingcat, на "Буке 3х2" видно схожі навантажувальні маркування, збережені елементи номери і біла фарба на щитку гусениці в одних і тих же місцях.
"У ході вивчення командою Bellingcat безлічі спостережень "Буків" стало ясно, що гумові щитки над гусеницями "Буків" з часом отримують ушкодження, і ці пошкодження створюють унікальний" відбиток пальців ", який дозволяє зіставити" Буки "на різних фотографіях. У разі Бука "3х2" і фотографії "Бука" Paris Match в Донецьку щитки гусениць були практично ідентичні ", - говориться в доповіді.
У Bellingcat також стверджують, що їм вдалося встановити особи чотирьох чоловік, які могли вести машину, транспортувати Бук "3х2". Інформацію, яка опублікована на сайті експертно-журналістської групи, а також ще неопубліковані дані Bellingcat передав Міжнародної слідчій групі, що розслідує катастрофу MH17.