90 відсотків столичних доріг потребують капітального ремонту. Про це сказав Олександр Густеєв, гендиректор "Київавтодору."
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Майже всі дороги відпрацювали нормативний термін експлуатації й потребують щонайменше поновлення верхнього шару асфальтобетону," - сказав Олександр Густелєв.
Проте, громадяни України сумніваються, що ремонти автополотна покращать ситуацію на дорогах.
"На 2015 рік держава виділила із бюджету 3,4 млрд грн на ремонт доріг в державі. Трохи більше половини передбачених коштів буде направлено на ліквідацію руйнувань покриття. Куди піде решта - невідомо. Громадськість не має потрібних механізмів, щоб проконтролювати рішення уряду. Важко констатувати, але в цьому питанні влада нам не підзвітна. Цієї суми ледве вистачить на проведення експлуатаційного утримання в мінімальному обсязі. Усунути вдасться лише 40% ям на дорогах України. Ми можемо запропонувати владі найняти іноземців, поставити біля кожної бригади громадського спостерігача чи зобов'язати компанію-підрядника переробляти дороги у випадку виявлення неякісної роботи. Це питання потребує зовсім конкретних і швидких рішень" - говорить активистка "Руху за реформи" Тетяна Шелест.
Цьогоріч на ремонт доріг у Києві КМДА виділила 500 млн грн. Близько 300 млн із них — на ремонт міжквартальних та міждворових проїздів.
"Сумніваюся, що цих грошейвистачить. Адже 100 кілометрів якісної односмугової дороги коштує 1 мільярд гривень. А відремонтувати потрібно півтори тисячі кілометрів автошляхів", - говорить "Знай" автоексперт Тарас Корольов.
Читайте також Відремонтувати кілометр дороги коштує 40 млн грн
На його думку, у Києві будують недовговічні дороги через стару систему та підходи до ремонту.
Через неї на ремонт дають мало коштів, працюють корупційні схеми і асфальт кладуть непрофесійні працівники.
"Завжди кажуть, що немає грошей. Насправді їх можна знайти, якщо потрібно. Для прикладу, кілька років тому 14 млрд грн влада витратила на боротьбу санепідемстанції з тарганами та щурами. Цих коштів би вистачило на ремонт доріг одного міста", - каже експерт.
Однак виділення потрібної суми не означає, що дорога буде якісною.
"З бюджету кошти виділяють будівельній фірмі, яка виграла тендер. Потім із виділених коштів ця фірма віддячує чиновнику за виграш тендеру. А тих коштів, що лишаються, починає ремонт. Звісно, тієї суми недостатньо, тому покриття виходить неякісне. Проте, коли за роботу беруться наші робітники, дорожне полотно виходить ще неякісніше, ніж можна було уявити. Вони повністю порушують технологію", - зазначає Тарас.
Читайте також Кабмін ліквідував Автодор
Покладені латки на асфальті швидко вибиваються колесами. Деякі перетворюються на масивні бугри та трампліни.
"Аби відповідно до технології покласти латку, слід навколо неї зрізати п'ять сантиметрів асфальту й заробити яму спеціальною сумішшю. Вони знімають 1 сантиметр, яму закладають вже використаним колись асфальтом, зімішаним зі смолою чи гудроном. Користі від такого латання немає. Й сам підхід до ремонту доріг теж далекий від професійного. Розриті дорожниками ями можуть не зароблятися місяцями. Я в одну таку потрапив колесом вночі під час зливи. Погнув диск, порвав гуму. Викликав міліцію, а вони хотіли в мене права забрати через те, що правильно не об'їхав перешкоду. Але її не видно було і їхав я 40 кілометрів на годину", - розповідає експерт.
На його думку, якість доріг можна змінити лише при принципово новому підходові до ремонту та боротьбі з корупцією.
"Щоб цього довго не чекати, потрібно самим починати контроль за дорогами. Треба починати із вимог асвальтувати під'їзд до своєї багатоповерхівки, потім до району і так далі. Якщо буде громадський контроль, відмивати кошти, виділені на ремонт, чиновникам буде складніше. Покращення буде, коли влада змінить систему виділення коштів на ремонт автошляхів. Бо грошей на це вистачає, просто відкатів багато. Все відбувається непрозоро", - вважає він.