В Японії неухильно збільшуються інвестиції в ІТ-галузь і попит на промислову робототехніку. Сьогодні поки немає відчутних проблем з працевлаштуванням в країні, проте ситуація може швидко змінитися. Про масштаби прийдешніх змін і зворотній бік прогресу доповідає Nikkei Asian Review.

Поточне положення справ на ринку праці Японії більш ніж комфортно для шукачів. На кожного хто шукає роботу припадає близько 1,51 вакансій, а рівень безробіття застиг на позначці 3%. До того ж населення країни старіє. За розрахунками уряду в Японії близько 76 млн працездатних громадян. Але за півстоліття ця цифра може скоротитися майже вдвічі.

Така ситуація штовхає японські кампанії до автоматизації виробництва. Тільки в цьому році кількість компаній, що збільшили інвестиції в розвиток технологій, зросла на рекордні 17,5%. Основна причина – недостатньо насичений місцевий ринок робочої сили і суворі закони в галузі трудової міграції. Роботизація та автоматизація – відповідь на необхідність підвищувати продуктивність і збільшувати обсяги прибутку.

На сьогоднішній день Японія вже є одним з трьох лідерів в області розробки і впровадження промислової робототехніки та позиції її ростуть. У півтора рази порівняно з минулим роком збільшилася сума отриманих замовлень японськими виробниками промислового устаткування. Не всі вже справляються з такою кількістю замовлень.

Демографічна ситуація в Японії довгий час дозволяла ставитися до прискореної автоматизації як до позитивного явища, але вже через 7 років при збереженні тієї ж динаміки рівень безробіття може досягти небувалих раніше 5,8%. В японській корпоративній культурі прийнято не звільняти працівника навіть якщо його навички трохи застаріли, але до 2025 року на підприємствах країни може виявитися до 5 млн. зайвих працівників.

Всього, за оцінками Nikkei і The Financial Times, роботи здатні виконувати 30% з 2000 робочих завдань. У Японії ця частка становить 50%. І стрімка автоматизація залишить без роботи переважно білих комірців.

Раніше портал "Знай.иа" повідомляв про те як в Японії роботи витісняють людей зі сфери обслуговування.