Замість збільшення поборів з вантажоперевізників під слушним приводом ремонту та будівництва доріг в Україні, влада повинна, насамперед, публічно відзвітувати про наповнення державного дорожнього фонду за рахунок акцизів на паливо та інших податків і цільове використання цих коштів.

Про це заявив екс-міністр транспорту і зв'язку України (2005 рік) Євген Червоненко, коментуючи зареєстровані у Верховній раді України законопроекти №№ 3544 і 3545 про внесення змін до законодавчих актів та Бюджетний кодекс про введення плати за автомобільні дороги загального користування з вантажоперевізників.

«Ці законопроекти я можу назвати тільки маразмом. Це продовження політики отримання грошей з кого-то будь-яку ціну. Всі податки на дороги сьогодні регламентовані законодавством, яким і формується дорожній фонд. Питання в іншому, що в цей дорожній фонд постійно всі, кому не лінь залазять своїми руками. І прозорості в тому, що відбувається сьогодні з дорогами ніякої немає. Немає жодного звіту від використання на дороги грошей, отриманих від акцизу на пальне. А це – чималі гроші», - каже Червоненко.

Він додав, що намір влади спочатку брати гроші за дороги з іноземних перевізників обернуться дзеркальним відповіддю з боку Європи, що остаточно призведе до втрати Україною залишків вантажного транзиту.

«Якщо будуть брати гроші за проїзд з іноземців – влада знову наступить на старі граблі. Колись, ще за Ющенка, вже намагалися це зробити. Це призвело до посилення заходів до українського перевізника. Все в світі дзеркально. Якщо ми це запровадимо, ті ж поляки введуть обмеження на ввезення палива та плату за свої дороги. Ми і так віддали весь автомобільний вантажний транзит білорусам. Нас об'їжджають через корупцію і якості доріг, тікають, як чорт від ладану. Таким чином, ми втратимо залишки транзиту. Брати більше ніж можливо – це не доїти корову, а різати її на м'ясо. Мало що потрібно владі? Їм треба гроші будь-якою ціною. А самі дороги їх хвилюють мало», - резюмував Червоненко.

Популярні новини зараз
По всій країні пройшли масові "облави" ТЦК: концерти, заклади, мажорні ресторани Melovin заліз у ванну голяка, і взявся позувати: красу не приховала навіть піна "Сюрприз" напередодні зими: комунальники заявили про підвищення тарифу на 40% Українцям відмовлятимуть у лікуванні: хто залишиться без медичної допомоги
Показати ще

Про досить негативні наслідки прийняття відповідних законопроектів і попереджає експерт асоціації Український клуб аграрного бізнесу Олег Нестеров. За його словами, найбільш гостро нововведення торкнеться аграріїв, що призведе до зростання цін на зерно та іншу сільгосппродукцію.

«За даними Держстату, автомобільним транспортом в 2019 році було перевезено 19.1 млн тонн зерна. Якщо порахувати, що всі возиться зерновозами по 40 тонн на певну Держстатом середню дистанцію, при введенні тарифів за користування дорогами, тільки за перевезення зерна доведеться додатково доплатити 256,6 млн грн. Але, якщо врахувати, що зерно перевозиться та вантажівками меншою вантажопідйомністю, витрати можуть бути ще більше», - свідчить Нестеров. Він додав також, що аграріям доведеться ще доплатити близько 900 млн грн на обладнання для машин електронними приладами контролю за внесення дорожньої плати. І ці всі витрати аграрії безумовно закладуть в собівартість продукції.

«Виходячи з пояснень розробників законопроектів – така ініціатива вводиться з метою вирішити питання збільшення доходів дорожнього фонду, покращити технічний стан доріг та дорожньої інфраструктури. При цьому, неодноразово йдуть посилання на те, що такий механізм діє в ЄС, а в Білорусі взагалі 1787 км платних доріг. Заради справедливості слід констатувати наявність в ЄС суттєво кращою дорожньої інфраструктури – автобани, магістралі з більш ніж 2 смугами руху в одну сторону, якість покриття доріг. В Україні відсутні якісні платні дороги, а дорожня інфраструктури дійсно потребує поліпшення, на що і виділяються з бюджету кошти, який наповнюється по суті тими самими перевізниками та бізнесом через акцизи і податки. Але зробити це через додаткове фінансове навантаження на всю економіку країни, виглядає, як чергова ініціатива «забезпечують квитками» бізнес, що призведе до тінізації роботи перевізників та втрати можливості нормально контролювати ситуацію з перевезеннями по Україні», - резюмував Олег Нестеров.