Додаткові витрати в 11 млрд грн через подорожчання дизпалива внаслідок підвищення мит на імпорт нафтопродуктів непід'ємні для економіки України. Про це повідомляє інтернет-видання «Хвиля» в матеріалі «Полювання на Качку: Коломойський пішов війною на уряд».

Видання зазначає, що Україна критично імпортозалежна в плані дизпалива і це головний споживаний у нас нафтопродукт. У такій ситуації відмова Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі при Мінекономрозвитку на чолі з Тарасом Хитанням підвищити мита на імпортовані нафтопродукти, яких вимагали компанії з поголеними інтересів бізнесмена Ігоря Коломойського, був цілком обгрунтованим.

«Економіка України просто не витримає додаткових витрат на 11 млрд грн в рік із-за подорожчання ДТ, якщо введуть спецмито на його імпорт. Втрати «Укрзалізниця» складуть 353 млн. грн. і, звісно, компенсовані подорожчанням квитків та вантажних перевезень. Втрати ГМК складуть 600 млн грн. Додаткові витрати збройних сил України з держбюджету складуть 82 млн грн. Найбільш серйозно постраждає сільське господарство, яке споживає в рік 1,5 млн тонн ДТ», - повідомляє «Хвиля».

Зокрема, за оцінками експертів, якщо мито підвищать, та ще в період збиральної кампанії, додаткові витрати АПК складуть близько 1,7 млрд грн. Що стане смертельним ударом по конкурентоспроможності аграріїв на світових ринках, адже ця галузь забезпечує 40% українського експорту.

Нагадаємо, раніше «Укрнафта», «Укртатнафта» і «Укргазвидобування» зверталися зі спільною заявою до Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства за фактом нібито антиконкурентних дій при поставках в Україну російського дизельного палива і скрапленого газу, і вимагали введення на них мита у розмірі 8,46%. Напередодні ухвалення рішення Олександр Дубинський, близьке до олігарху Ігорю Коломойському, назвав Хитавицю «шпигуном», «лобістом російських виробників». Незважаючи на тиск, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі при Мінекономрозвитку вирішила не порушувати антисубсидиційного розслідування щодо імпорту в Україну дизпалива і скрапленого газу, тобто відмовилася ввести мито.

Популярні новини зараз
Головне за ніч 2 жовтня: "мобіки" путіна самознищилися, Тарас Цимбалюк на таблетках, а на Новий рік "Олів'є" не буде Як легко економити на електриці: проста порада українцям для зменшення сум за комуналку "Зимові" платіжки за газ змусять гаманці "схуднути": чому українцям доведеться платити більше І Приват, і Ощад, і будь-який інший банк: українці ризикують залишитись без грошей, як врятуватися
Показати ще

Після цього «Укртатнафта» звернулася до в. о. міністра енергетики Ользі Буславець з пропозицією ввести спеціальні мита на імпорт дизельного палива та скрапленого газу з Росії з 1 серпня 2020 на рівні 8,46%.