Ключовим завданням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, є формування тарифної політики на транспорті в інтересах економіки та громадян. Про пише Володимир Гусак, генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України, коментуючи законопроект 3927 про створення відповідної комісії.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«Насамперед важливо, щоб тарифи суб’єктів природних монополій на ринках транспортних послуг були економічно обґрунтованими. Регулятор мусить розробити тарифні методики, які виключали би проблему з крос-субсидуванням та фіскалізацією тарифів. Адже прозоре формування тарифів на послуги монополій у сфері транспорту сприятиме розвитку вільного і привабливого для інвестицій ринку транспортних послуг», - підкреслив він.
За словами експерта, сьогодні транспортні монополії подають свої інвестиційні та фінансові плани, які є незбалансованими. «Якщо НКРТ буде незалежною від міністерства, то її члени принаймні будуть ставити більше запитань: а чи взагалі потрібна ця інфраструктура; чи будуватиметься вона там, де треба; чи за ті кошти, які потрібно; чи нормальна закладена вартість? Тому вважаю, якщо ця комісія буде незалежною хоча б від Міністерства інфраструктури, це буде на користь зваженому, збалансованому прийняттю рішень».
Нагадаємо, у Верховній раді зареєстрували законопроєкт № 3927, який передбачає створення Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері транспорту. За словами авторів цієї законодавчої ініціативи, Національної комісії буде здійснювати державне регулювання, моніторинг і контроль в сфері транспорту. У законопроекті йдеться про користування залізничними коліями, диспетчерськими службами, вокзалами та іншими об’єктами інфраструктури, що забезпечують рух залізничного транспорту загального користування, управління повітряним рухом, а також спеціалізовані послуги в річкових, морських портах, морських рибних портах та аеропортах.
Нагадаємо, у грудні минулого року проект закону Міністерства інфраструктури України схвалив КМУ, після його оприлюднення на сайті відомства, розпочалося публічне обговорення. Європейська бізнес-асоціація виступила з різкою критикою документа. Запропонована модель фінансування Міністерством НКРТ ставила під сумнів незалежність регулятора, отже міністерський законопроект навіть не відправляли на розгляд в парламент.