Всі пам'ятають корупційну історію за участю народного депутата Борислава Розенблата – саме він фігурував у резонансній "бурштиновій справі", відомий також своїми масштабними зв'язками в аграрному та будівельному секторі Житомира, звідки родом і сам.

Не встигли вщухнути пристрасті навколо цієї персони, як спливли факти про суперечливий родинний бізнес політика – не без натяку на державні махінації.

Безпілотники по блату

Нещодавно стало відомо, що Міністерство оборони планує придбати безпілотники HAWK у фірми, яка за документами належить дружині депутата. Навіть сумнівна якість чиновників не налякала (дрони під час випробувань неодноразово падали – ред.).

Цього року державне замовлення націлилося на комплекси HAWK виробництва житомирського ТОВ " Українські авіаційні системи" (ТОВ " УАС"). Він розроблений спільно з іноземними партнерами і найчастіше створюється із імпортних деталей, йдеться у розслідуванні bihus.info.

Офіційно співвласниками ТОВ "УАС" записані дружина нардепа Борислава Розенблата Жанна Розенблат, її бізнес-партнер Костянтин Пожидаєв, а також Роман Діденко з Молдови. Не приховує цього і сам політик:

Популярні новини зараз

Робота закладів освіти з 20 вересня зміниться: встановлено нові карантинні обмеження

Україна поступово перетворюється на Польщу? Тисячі мігрантів масово хлинули в країну

Середня зарплата 22 тис, плюс 300 грн до пенсії й розмитнення авто через "Дію": Денис Шмигаль розповів, що прийняв Кабмін

Як створити стильну ванну кімнату без дизайнера?

Показати ще

"Я займався цим питанням ще в 2014 р… І я знайшов команду, знайшов однодумців, знайшов своїх друзів-інвесторів, які вклали гроші дуже серйозні в цей проект, і він, бачите, протягом 4 років – впроваджений", - пояснив він, додавши, що їхня "пташка" (дослівно) – "найкраща в Україні".

Але якщо ви запитаєте кваліфікованих українських експертів, то виявиться, що жоден із них тих дронів і в очі не бачив. Хоча насправді комплектація і конструкція HAWKа викликають багато питань, а ціну накручують за рахунок конструкторських розробок. Щоб зрозуміти, в чому проблема, треба знати систему державних тендерів, за законом вона наступна:

Як отримати державне оборонне замовлення:

успішно пройти визначальні відомчі випробування

отримати допуск до експлуатації в ЗСУ (надається окремим наказом Міністра оборони).

Цікаво, що допуск HAWK-у міністр Степан Полторак підписав у грудні минулого року. Тобто, у Міноборони повинні бути в курсі неполадок і збоїв на випробовуваннях.

Державні гроші у чужій кишені?

Взагалі у звітності міністерства вказано більше півдесятка різних марок безпілотників і Розенблатівська фірма зі своїми HAWK-ами цьогоріч з’явилися у планах ДОЗ вперше.

Однак ці безпілотники Міністр не зміг пригадати ні по назві, ні по виробнику, ні по фото: "Дуже важко відповідати, у нас найменувань в ДОЗі близько 3 тис. Я не пам’ятаю по кожному".

Цікаво, що визначальні відомчі випробування HAWK від родинної фірми Розенблата проходив у Державному науково-випробувальному центрі Збройних сил (ДНВЦ ЗСУ) з 31 травня по 29 липня 2016 р. Випробування комплекс пройшов успішно, заявлені характеристики підтвердив і може розглядатися на підконтрольну експлуатацію – йдеться у відповіді ЗСУ на запит. Протокол випробувань - державна таємниця.

Загальний висновок не втішний: вимог до зльоту безпілотників не так уже й багато – це надійність та безпечність механізму зльоту і його передбачуваність і ця "вимога льотної придатності до безпілотного авіаційного комплексу даного класу щодо процесу зльоту безпілотного апарату не виконується".

ТОВ "УАС" засноване у березні 2016 р., випробування її HAWK-а успішно пройшли в червні-липні 2016 р, тобто буквально через пару місяців після створення компанії. При цьому оптичні модулі пройшли розмитнення у листопаді 2016, ноутбук на базі котрого функціонує наземна станція управління, – у грудні 2016, корпуси планерів - у січні, парашути – у лютому, а комп’ютерні плати і антени – у травні 2017.

Згодом Борислав Розенблат навіть не захотів показувати безпілотник: спершу пообіцяв поговорити з представниками фірми, однак після подальших запитань про невдалі демонстраційні польоти молдавського HAWK-а та конструкторські послуги від транспортної фірми Діденка-старшого – заявив, що це все "секретна інформація".

Дивіться: Розенблат надає крила. Армійські безпілотники від нардепа

Як повідомляв портал "Знай.ua", названа головна тема майбутнього саміту "Україна-ЄС".