Запуск річкової баржі з кавунами в Україні породив багато жартів, але разом з тим соцмережі заговорили про відродження річкових перевезень по Дніпру.

Втім, експерти радять не поспішати з висновками: річковий транспорт в Україні хоч і є, втім потребує інвестицій та законодавчої підтримки, передає "Радіо Свобода".

І навіть це не усуне об’єктивних чинників, що обмежують його розвиток.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк підкреслює: якщо й говорити про певні зрушення в напрямку відродження річкового транспорту, уряд не має що записати собі в заслугу.

"Прем’єр міг би говорити про реальну перемогу в цьому напрямку, якби був прийнятий профільний закон про внутрішній водний транспорт, який наразі знаходиться в комітеті з питань транспорту Верховної Ради. Цей закон міг би стати базою для розвитку інвестиційних проектів на річці", – зазначає експерт.

Популярні новини зараз
Вже у червні отримають більше: пенсіонерам нагадали важливий нюанс – як добитися перерахунку "Продам місце в черзі": чоловіки штурмують ТЦК, воєнкоми не справляються Українські пенсіонери отримають доплати за стаж: у кого зростуть виплати вже цього літа Платити по 2,64 грн за кВт будуть не всі: якими будуть травневі платіжки за світло
Показати ще

До того ж, наголошує Вовк, не можна сказати, що річкового транспорту в Україні досі не було: "Останнім часом інтерес до вантажних перевезень в нижній ділянці Дніпра значний, і вантажообіг збільшується, але, якщо дивитись на ті цифри, які ми мали 10 років тому чи в радянський період, обсяги вантажних перевезень є незначними".

Експерт з транспорту та колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава також погоджується, що вантажні перевезення Дніпром здійснювались і раніше, зокрема в останні роки річка потужно використовується для транспортування зернової продукції.

"Структура економіки суттєво змінилась, і казати, що ми маємо досягнути тих показників, які були за радянських часів, абсолютно некоректно. Українські ріки не можуть забезпечити цілорічну навігацію, і для багатьох галузей економіки використання річкових перевезень є недоцільним", - додав він.

Як повідомляв "Знай.ua", баржа, на борту якої знаходиться 250 тонн кавунів, вперше за багато років вирушила з міста Гола Пристань Херсонської області до Києва.

СохранитьСохранить