Запуск річкової баржі з кавунами в Україні породив багато жартів, але разом з тим соцмережі заговорили про відродження річкових перевезень по Дніпру.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВтім, експерти радять не поспішати з висновками: річковий транспорт в Україні хоч і є, втім потребує інвестицій та законодавчої підтримки, передає "Радіо Свобода".
І навіть це не усуне об’єктивних чинників, що обмежують його розвиток.
Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк підкреслює: якщо й говорити про певні зрушення в напрямку відродження річкового транспорту, уряд не має що записати собі в заслугу.
"Прем’єр міг би говорити про реальну перемогу в цьому напрямку, якби був прийнятий профільний закон про внутрішній водний транспорт, який наразі знаходиться в комітеті з питань транспорту Верховної Ради. Цей закон міг би стати базою для розвитку інвестиційних проектів на річці", – зазначає експерт.
До того ж, наголошує Вовк, не можна сказати, що річкового транспорту в Україні досі не було: "Останнім часом інтерес до вантажних перевезень в нижній ділянці Дніпра значний, і вантажообіг збільшується, але, якщо дивитись на ті цифри, які ми мали 10 років тому чи в радянський період, обсяги вантажних перевезень є незначними".
Експерт з транспорту та колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава також погоджується, що вантажні перевезення Дніпром здійснювались і раніше, зокрема в останні роки річка потужно використовується для транспортування зернової продукції.
"Структура економіки суттєво змінилась, і казати, що ми маємо досягнути тих показників, які були за радянських часів, абсолютно некоректно. Українські ріки не можуть забезпечити цілорічну навігацію, і для багатьох галузей економіки використання річкових перевезень є недоцільним", - додав він.
Як повідомляв "Знай.ua", баржа, на борту якої знаходиться 250 тонн кавунів, вперше за багато років вирушила з міста Гола Пристань Херсонської області до Києва.
СохранитьСохранить