Вчені Бінгемтонского університету в США пояснили, як аборигенам острова Пасхи вдалося встановити на голові статуй моаї кам'яні капелюхи вага яких становить мйже 12 тонн.

Як стверджують дослідники, для цього рапануйці використовували непросту техніку парбаклін (від англійського parbuckling), відповідно до цієї техніки відбувається будівництво похилого насипу, який сягає самої верхівки голови статуй, та системи канатів.

Парбаклін передбачає обертання каната навколо пукао циліндричної форми. Будівельники, завдяки тому, що тримають обидва кінці каната на верхній частині рампи, тягнули один з них, докладаючи до цієї роботи мінімальні зусилля для підняття капелюхів по похилій поверхні.

Дослідникам вдалося створити 3D-моделі, в яких вони проаналізували висоту статуй, фізичну сила людей та маса пукао у статуй, що знаходяться на чотирьох різних аху - кам'яних платформах, що виконували церемоніальні функції розташованих, як правило, на узбережжі острова. Виявилося, що навіть найбільші та дуже важкі пукао могли бути поставлені на голови моаї за участю всього 15-ти а то й менше людей.

Продасте за 8000 гривень: колекціонери влаштували полювання на особливі 5 копійок Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Штрафи від 3,5 тисяч гривень: "Газмережі" попередили власників газових плит та колонок З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію

На думку археологів, результати дослідження допоможуть зруйнувати стереотип, що рапануйска цивілізація зникла через проблему перенаселення, оскільки створення моаї та пукао не потребувало великої кількості ресурсів та людської сили.

Нагадаємо, раніше значно старша за Рим: загадка стародавньої китайської культури Саньсіндуй.

Наш Всесвіт повний загадок, які не вписуються в усталену систему знань. У селі Саньсіндуй, розташованому в китайській провінції Сичуань, було зроблено чудове відкриття, яке відразу ж привернуло загальну увагу і змусило переписати історію китайської цивілізації.

Довгий час вважалося, що стародавня культура Китаю, що виникла в одному місці, в подальшому поширилася уздовж берегів Хуанхе (Жовтої ріки). Але знахідки 80-х років минулого століття, збурили весь археологічний світ, зруйнувавши ці традиційні уявлення.

Як повідомляв портал "Знай.ua", стало відомо, що загадка зелених дітей з Вулпіта, яка терзає вчених донині.

Також "Знай.ua" писав, про те, що загадки Всесвіту: вчені відкрили частину, якої не може бути.