Теорія Дарвіна давно визнана в науковому співтоваристві і навіть викладається в школах. Тим не менше, й вона не дає вичерпних відповідей на всі питання. Проблема, що цікавить багатьох натурознавців сьогодні, стосується актуальних шляхів еволюції. Норвезькі орнітологи спробували з'ясувати, чому горобці не збільшуються в розмірах, передає журнал Evolution.

"Ми вперше спробували провести штучний відбір серед птахів, що живуть на волі. Виявилося, що для кожного виду птахів є свій "ідеальний" розмір тіла, що допомагає їм пережити зиму і не стати жертвою хижаків влітку", — розповідає Хенрік Йенсен (Henrik Jensen) з Норвезького технологічного університету в Тронхеймі

Експеримент проходив на трьох віддалених норвезьких островах. На першому острові ставилося завдання збільшити розмір горобця. На другому зменшити. Для цієї мети дослідники забрали з території експерименту всі особини які не підходили по «калібру» і створили умови, які сприяють зміні розмірів в той або інший бік.

Через три роки з'явилися відчутні результати. Дійсно, на одному з островів птиці в середньому стали більшими, а на іншому навпаки меншими. Тоді вчені вирівняли умови життя на обох островах і вже через шість років ситуація вирівнялася. Всі птахи повернулися до колишніх розмірів.

Комунальники встановлюють нові тарифи з 1 травня: кому приготуватися до подорожчання Кожному пенсіонеру підвищать індивідуально: у кого зміняться виплати Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей

Це підтвердило припущення вчених про ідеальну конфігурації виду. Великі особини легше переживають зиму, однак більш уразливими для хижаків. У той самий час дрібні птахи частіше гинуть в холодну пору року.

Раніше портал "Знай.ua" розповідав, про те як вчені відкрили секрет еволюції жирафів