Прийнято вважати, що рослини, на відміну від вищих живих організмів, не здатні відчувати біль. Проте, останні дослідження показують, що це не зовсім так. Для проведення досліду були обрані рухливі рослини, здатні швидко реагувати на дотики. Результат здивував учених. Виявляється, що рослини реагують на анестетики так само, як люди і тварини, встановили вчені. Результати дослідження були опубліковані в журналі Annals of Botany.

Дослідники піддали впливу ефіру мімозу сором'язливу – при дотику вона швидко притискає листя до стебла. Однак після обробки ефіром листя залишалися нерухомими протягом майже семи годин. Аналогічний результат показав і розчин лідокаїну. Інші рослини, відомі своєю рухливістю – наприклад, венерина мухоловка – теж втрачали чутливість після обробки анестетиками. Однак мухоловка отримала здатність відчувати дотики вже через 15 хвилин.

Вчені вважають, що анестезуючі речовини пригнічують потенціал дії клітин – хвилю збудження, що рухається по мембрані живої клітини – таким чином, перешкоджаючи передачі електричних імпульсів. Схожість реакції на анестезію у рослин і тварин дозволить використовувати рослини як модельні організми для досліджень анестезуючих препаратів, вважають дослідники.

В Україні пенсіонери отримають "подвійні", та навіть "потрійні" пенсії: у ПФУ озвучили вимоги Потрібно мобілізувати у першу чергу: ексчиновник розповів, хто має поповнити лави захисників Нові тарифи на газ в Україні: скільки він коштуватиме до квітня 2025 року 60-й День народження - не привід радіти: в Україні пенсіонерам повідомили погану новину