Міжнародна група вчених з Університету Вітватерсранда (Йоганнесбург, Південна Африка) з'ясувала, як виглядав головний мозок одного з найперших предків сучасної людини - Homo naledi.

У минулому році вчені продемонстрували, що цей вид мешкав в південній частині Африки 236 000 - 335 000 років тому - приблизно тоді сучасна людина вперше з'явилася в Африці. Це стало головоломкою для вчених, які довгий час вважали, що в цей період в Африці існував тільки один вид - Homo sapiens. Вчені задалися питанням: як цей вид виживав поряд з іншими, мізки яких були втричі більше? Можливо, в цьому випадку більше значення мала поведінка naledi, і вона може сказати про структуру та функції її мозку більше, ніж розмір.

Геологи вивчили фрагменти черепів щонайменше п'яти дорослих особин. У одного з них був дуже чіткий відбиток звивин на поверхні лівої лобної ділянки мозку. "Це череп, якого я чекав всю свою кар'єру", - поділився провідний автор дослідження Ральф Холлоуей.

Анатомія лобової частки naledi дуже схожа на людську і сильно відрізняється від будови мозку людиноподібних мавп. Деякі представники нашого роду, як Homo erectus, Homo habilis і навіть карликовий вид Homo floresiensis також схожі лобовими частками на людей.

ПриватБанк попередив українців про важливе оновлення: що змінилося Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати

"Занадто рано говорити про мову і спілкування Homo naledi, але сьогодні людська мова спирається на цю область мозку", - пояснив співавтор Шон Херст.

Задня частина мозку naledi теж більше схожа на людський орган, ніж наприклад, на австролопітека. Людський мозок зазвичай асиметричний - лівий мозок трохи зміщено вперед. Вчені виявили ознаки цієї асиметрії в одному з найбільш повних фрагментів черепа naledi. Вони також виявили ознаки того, що зорова область мозку в задній частині кори була відносно менша у naledi, ніж у шимпанзе - ще одна людиноподібна риса.

Нагадаємо, раніше інформаційний портал "Знай.ua" писав про те, що вчені вперше провели операцію з пересадки пам'яті.