Ящірки здатні в разі небезпеки відкинути хвіст, а потім відростити його знову. Вчені прийшли до висновку, що вони мають таку здатність завдяки особливостям спинного мозку.

Про це йдеться у науковій статті Journal of Comparative Neurology.

На відміну від ссавців, у хвості ящірок знаходиться спинний мозок. Дослідники встановили, що в ньому є велика кількість стовбурових клітин, необхідних для росту білків. Це дозволяє відростити хвіст знову.

Під час досліджень вчені стискали хвости геконам, ніби їх схопили хижаки. Після того, як хвіст відривався, вони фіксували зміни, які відбувались на клітинному рівні.

Спинний мозок геконів містить особливий вид клітин - радіальну глію. Вона грає роль клітин-попередниць при утворенні нейронів. Після того, як хвіст відокремлювався від тіла, клітини починали стрімко розростатися, формуючи нову ділянку спинного мозку замість втраченого.

Хто заслужив на пенсію майже 10 000 грн: нова формула ПФУ наповнить вашу кишеню грошима Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей

Вчені сподіваються, що їх відкриття допоможе справлятися з ушкодженнями спинного мозку у людей. На відміну від ящірок, у нас при травмах утворюється рубцева тканина. Це відносно швидкий процес, однак він робить регенерацію неможливою.

Більшість ящірок веде наземний спосіб життя - деякі у ґрунті, піску, на деревах, на скелях. Морська ігуана живе біля лінії прибою та заходить у воду. Деякі ящірки здатні до ширяння. Харчуються ці лускаті переважно комахами та малими хребетними, рідше - рослинами.

Дивіться відео з кумедними ящірками

Як повідомляв портал "Знай.ua", дитинчата кажанів вивчають діалект всієї групи, як люди і деякі ссавці.