Facebook роками продавав технологічним гігантам масиви даних про користувачів — набагато більше, ніж визнавалося офіційно.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЖурналісти The New York Times отримали доступ до декількох сотень внутрішніх документів Facebook, які свідчать про те, як насправді найбільша в світі соцмережа захищає персональні дані і турбується про безпеку своїх користувачів, передає "ХВИЛЯ".
Головна причина в тому, що компанії Кремнієвої долини перетворили масиви персональних даних користувачів на товар. Цього вимагають умови технологічного ринку. Спочатку обмін даними між Facebook і іншими компаніями виглядав як невинний прояв взаємодопомоги: Facebook нарощує клієнтську базу — і, таким чином, доходи від реклами, а компанії більше дізнаються про своїх покупців, збільшуючи продажі. Однак на даний момент Facebook придбав контроль над даними 2,2 млрд користувачів — при мінімальному рівні прозорості. Так ми погано уявляємо, як компанія насправді розпоряджається цією інформацією.
Наприклад, Facebook дозволив пошуковику Bing, розробленому корпорацією Microsoft, бачити імена всіх користувачів соцмережі, не питаючи на те дозвіл, і надав відеоплатформі Netflix і музичному сервісу Spotify можливість читати особисті повідомлення, якими обмінюються користувачі. Для Amazon Facebook відкрив доступ до бази контактів користувачів.
Навесні 2018 року розгорівся скандал навколо фірми Cambridge Analytica, що займалася політичним консалтингом. Вона неправомірно використовувала дані користувачів під час президентської кампанії 2016 року. Тоді Facebook визнав, що не виправдав довіру користувачів, проте запевнив, що з тих пір правила приватності були посилені і тепер користувачі «повністю контролюють» контент, що розміщується ними на платформі. Це негативно позначилося на вартості акцій компанії, а користувачі організували флешмоб #DeleteFacebook. Однак аналіз документів, проведений The New York Times, і більш ніж 60 інтерв'ю з колишніми співробітниками компанії показують, що Facebook насправді не припинив практику передачі даних.
У світі є дві компанії, які володіють найбільшими масивами даних: Google і Facebook, і це дозволяє їм утримувати домінуючу позицію на ринку. Як показують документи і деталі внутрішнього листування співробітників Facebook, що потрапили в листопаді 2018 року у руки британських парламентаріїв, Facebook ніколи не продавав дані. Замість цього він гарантував їхню передачу певним компаніям в обмін на просування своїх інтересів. Рішення про конкретну співпрацю з компаніями приймалися на найвищому рівні, в тому числі особисто головою компанії Марком Цукербергом і CEO Шеріл Сендберг, розповіли NYT колишні співробітники компанії.
Facebook отримав доступ до клієнтської бази Amazon, Yahoo і китайської Huawei. У 2017 році Sony, Microsoft, Amazon та інші компанії вже могли бачити електронні адреси користувачів і їхніх друзів. З 2017 року серед так званих «компаній-партнерів» Facebook значиться і російська компанія Yandex. Американська розвідка багато разів натякала Facebook, що не схвалює подібні партнерства, які можуть представляти загрозу національній безпеці. Facebook відповів тим, що розповів про суворої процедури аудиту, якої він піддає своїх партнерів.
На відміну від суворого європейського законодавства, що регулює дії технічних компаній, Facebook практично не обмежений у свободі розпорядження інформацією. Нездатність компанії зберегти особисті дані викликає сумнів інвесторів, регуляторів і користувачів у здатності Facebook в принципі дотримуватися правила. Однак це поширюється не тільки на Facebook, але на ті компанії, з якими він «співпрацював».
Нагадаємо, раніше лідер гурту Kozak System отримав бан від Facebook за відмову співпрацювати з телеканалом "Інтер" .
Як повідомляв портал "Знай.uа", відому американсую феміністку забанили назавжди в соціальній мережі за один пост.
Також "Знай.uа" писав, що Facebook забанив одіозного письменника-бойовика Прілепіна.