Напередодні вступу в дію карколомних штрафних санкцій за не розмитнені авто на єврономерах, 21 серпня, відбулася вирішальна зустріч активістів ГО "АвтоЄвроСила" з представниками команди Президента, Нацполіції, Державної митної служби, МВС України та Державної фіскальної служби. Деталі розмови дізнавалися Знай.ua, відвідавши Міністерство інфраструктури України, де і відбувалося засідання круглого столу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
На найближчій сесії – відтермінують, а згодом – внесуть зміни до Закону
Нарада відбувалася у закритому режимі – її результат був озвучений представникам ЗМІ вже після засідання.
Головним рішенням стало повідомлення про те, що вже на найближчій сесії Верховної Ради буде проголосований закон про відтермінування космічних штрафів на 3 місяці. А за цей час будуть розроблені інструменти для покращення умов розмитнення автівок, завезених з-за кордону.
"Президент виходив з ініціативою відтермінувати застосування цих штрафних санкцій 1, 5 місяці тому – ще коли Парламент працював. Парламент відмовив у цьому, відповідно цей закон не був прийнятий. Наразі він є пріоритетним для Президента і в перший день роботи Парламенту він буде прийнятий. За 3 місяці – час, на який буде відтерміновано ці штрафи – має бути напрацьовано законопроект, який урегулює порядок розмитнення", – повідомив після наради заступник керівника Офісу Президента України Руслан Рябошапка.
Однак, наразі тисячі власників переймаються актуальним нині питанням: чи штрафуватимуть впродовж найближчого тижня, до початку роботи Верховної Ради?
"Відсутній наказ взаємодії між поліцією та митницею – це означає, що відсутні процедурні підстави штрафувати вже завтра. По-друге, відповідний наказ на те, щоб штрафувати, навіть не зареєстрований в Мінюсті, як це має бути, згідно із Законодавством України. Тому, якщо людина від завтра їздитиме на європейських номерах, а її зупинить співробітник поліції і намагатиметься накласти штраф, це буде незаконно – власники нерозмитнених автомобілів мають знати і це пам’ятати", – підкреслює співзасновник ГО "АвтоЄвроСила" Олександр Чернявський.
Працюватимуть у двох напрямках: на зміни – не більше 3 місяців
Про роботу команди Президента у цьому напрямку повідомив начальник Головного сервісного центру МВС України.
"Опрацюванням змін займатимуться 2 підгрупи. Одна – безпосередньо, митом і тарифами, а друга – процесом впровадження змін, зокрема екологічних стандартів норм, де є багато обмежень. Я хочу, щоб ми доволі швидко працювали, тож з моменту запуску Верховної Ради ми почнемо взаємодію з виконавчої гілкою влади, з представниками "АвтоЄвроСили", імпортерами і дилерами", – відзначає Владислав Криклій, який особисто очолить робочу групу, що займатиметься розробкою удосконалень в даному питанні.
Про те, які конкретно зміни будуть внесені, казати зарано – озвучать їх лише після того, як усі деталі будуть опрацьовані та здійснять розрахунки впливу на бюджет.
"Необхідно підіймати питання відносно того, щоб можна було завозити транспортні засоби не тільки легкові, а й вантажні. І по євро нормам з екологічних стандартів теж потрібно переглянути підхід. Бо, наприклад, ретромобіль не має легального механізму завезення – його немає взагалі. Ми розраховуємо, що за 1-2 місяці всі ці позиції будуть напрацьовані", – наголошує Владислав Криклій.
Черговим кроком стане реєстрування відповідних змін в Комітеті, після чого їх можна буде виносити вже до зали Верховної Ради.
За словами начальника Головного сервісного центру МВС України, найгіршим варіантом може стати ще одне відтермінування введення шалених штрафів, проте на меті – вчасне внесення змін до Закону, аби якомога швидше зробити оптимальні ціни на розмитнення авто та скасування космічних "фінансових санкцій", прийнятих попередньою владою.
Ми й надалі слідкуватимемо за розвитком подій, тож у подальшому читайте новини на порталі Знай.ua.