Український парламент прийняв закон, який скасовує норму нарахування штрафних балів для водіїв. Відомо, що тепер з 1 травня 2020 року порушників ПДР будуть карати за новою процедурою.

Про те, які зміни чекають на українських водіїв найближчим часом і що саме прописано у прийнятому законі розповів правовий експерт, керуючий менеджер АТ "Тарасюк і партнери" Сергій Тарасюк для українських журналістів.

Штраф, фото 112 Україна
Штраф, фото 112 Україна

За його словами, закон, який прийняла Рада про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (Кпап) про нарахування штрафних балів. Правда, щоб ці новації почали діяти закон ще має підписати президент. Згідно з цим документом, скасовується поки що діюча система нарахування балів, яку було введено в 2015 році.

Штрафи, фото: ua.news
Штрафи, фото: ua.news

Популярні новини зараз
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Показати ще

За цією системою протягом року кожному водієві нараховується 150 балів. Їх списують, якщо водій порушує правила дорожнього руху. Після закінчення балів, водіїв починають притягати до відповідальності. Списувати за порушення бали дозволяється лише тричі: за кожне порушення ПДР знімають 50 балів. Щоправда, ця норма застосовується лише до правопорушень, за які водіям не загрожує негайне позбавлення волі. І що важливо – система списання балів почала працювати тільки після введення автоматичної фіксації порушень: в кінці лютого, в тестовому режимі.

Штрафи для водіїв, 24 канал
Штрафи для водіїв, 24 канал

Зокрема бали списувалися тільки за такі порушення правил дорожнього руху:

-проїзд на заборонний сигнал (світлофора або регулювальника);

-порушення вимог дорожніх знаків та розмітки;

-перевищення швидкості більш ніж на 20 км на годину, але менше, ніж на 50 км на годину);

-порушення правил перевезення вантажів і буксирування;

-порушення правил зупинки, стоянки або паркування;

-порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок;проїзд по тротуару або пішохідній доріжці;

-порушення правил обгону і зустрічного роз'їзду;

-порушення правил дистанції;

-порушення правил руху на автомагістралі;

-порушення правил використання освітлювальних приладів.

Як відомо, з 1 травня 2020 року почне роботу Автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР (АСФП).

За словами Сергія Тарасюка, для водіїв це означає, що сперечатися з працівником поліції і доводити, що водій нічого не порушив - не доведеться. Адже автоматична система фіксує порушення, виносить постанову про порушення і надсилає його за місцем реєстрації власника авто. Звичайно, АСФП - це не тільки технічний комплекс з фотокамер і серверів. На всіх необхідних етапах працюють уповноважені працівники поліції, які, наприклад, розглядають адміністративні правопорушення і складають протоколи. Цього вимагає КоАП, програмно-технічний комплекс поки не уповноважений на такі функції. Та й до суду його не викличеш.

До речі, ще наприкінці лютого фотовідеофіксація почала працювати у тестовому режимі й МВС повідомляло про 30 тисячах порушень. І це були дані до 12:00 першого дня роботи в столиці. В середньому в Києві камери фіксують приблизно 60 тисяч правопорушень на добу. Якщо "перевести" на мінімальні 255 гривень штрафу, в день автолюбителі можуть принести міському бюджету 15,3 мільйонів гривень, а до кінця поточного року - 3,723 мільярда гривень. І це тільки в Києві.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, платите гроші - Рада скасувала штрафні бали для водіїв.

Як повідомляв Знай.uа незаконний штраф - юрист розповів, як поліцейські обманюють водіїв.

Знай.uа писав, у Львові московський піп "напричащался" церковним кагором і влучив у п'яне ДТП.