В Україні на деяких заправках паливо опинилося в дефіциті, водіям нема чим заправляти своїх "ластівок". Однак не варто відразу панікувати, давайте дізнаємося, що з цього приводу думають економічні експерти. Фахівці галузі розповіли, через що на ринку пального виникли локальні дефіцити, чи варто боятися повторення травневої кризи і що буде з цінами.

Про це стало відомо завдяки повідомленню порталу "Хвиля".

АЗС. Фото: скрін youtube
АЗС. Фото: скрін youtube

Перший фактор – зростання попиту, що зазвичай знижується наприкінці року. У грудні 2022 року споживання суттєво зросло через використання генераторів. За даними народного депутата Ярослава Железняка, з початку 2022 року до України завезли 510 тисяч генераторів. Скільки вже їх було в країні, невідомо.

[quote author=""]"Десь на 10% до попереднього місяця зросло споживання через використання генераторів. Особливо це відчувалося наприкінці листопада, коли Україна пережила блекаут", – каже директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. /quote]

Популярні новини зараз
Дешевий зв'язок для пенсіонерів: у "Київстар" зробили заяву Водійські посвідчення стануть "тимчасовими" документами: автомобілістам готують нові правила В ТЦК поставили крапку у питанні мобілізації 50-річних чоловіків: "Є директива..." Порошенко в Штатах шкодить Україні: дратує республіканців нагадуванням, як «зливав» Трампа на користь Гіларі Клінтон, - експерт
Показати ще

Другий фактор – негода, яка створила проблеми з логістикою. "У Польщі через снігопад зупинився весь транспорт", – додає він. З цієї ж причини на кордоні з Румунією вишикувалася 40-кілометрова черга. "Там стояли не лише бензовози", - каже голова групи компаній Prime Дмитро Леушкін. У такій пробці транспорт міг очікувати на проїзд п'ять-шість днів. Шторми та сильні тумани спостерігалися й у морі, що завадило танкерам увійти до українських портів на Дунаї. Окремі кораблі простоювали два тижні.

АЗС. Фото: скрін youtube
АЗС. Фото: скрін youtube

Третій чинник – блекаут та її наслідки як перебоїв зі світлом. "Щоб завезти пальне, на митних постах має бути електрика та інтернет. Без них неможливо підключитися до митних баз. До того ж зараз купа народу перетинає кордон. На митницях панує ще той бардак", - зазначає директор спеціальних проектів центру "Психея" Геннадій Рябцев. .

Чи може повторитись травнева криза з кілометровими чергами водіїв на АЗС та обмеженням продажів? Учасники ринку у такий сценарій не вірять.

"Такої ситуації точно не буде. Тоді була взагалі інша історія: ми за день втратили поставки з росії та Білорусі, у нас не були налагоджені маршрути поставок, не було нічого. Зараз все це є", - переконує Куюн.

Після листопадового блекауту більшість мереж підвищили ціни в середньому на гривню через витрати, пов'язані з купівлею та заправкою генераторів. Далі все залежатиме від того, чи виникне дефіцит нафтопродуктів.

"Зараз лише говорять про дефіцит. Якщо він стане реальністю, то ціни зростуть. Зазвичай мережі використовують такі ситуації на свою користь", – констатує Рябцев. Про можливість невеликого подорожчання говорить і Куюн.

Нагадаємо, коли в Україні почнеться ажіотаж на АЗС і чи варто чекати на зниження цін на паливо: водіям приготуватися.

Раніше повідомлялося, що зв'язок дорожчатиме: мобільні оператори пояснили необхідність підвищення тарифів.

Також, дешевше не буває: як заощадити на купівлі генераторів.