Знамень "кукурузник" Ан-2 вперше піднявся в небо аж 70 років тому. Цього було перше творіння вже всім відомого Антонова, але тоді, про те, що літак прослужить довго ніхто і подумати не міг. Тому, в річницю такої події, ми вирішили розповісти вам про секрети літака, і чому ж він такий "довгожитель".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАн-2: історія створення
Тоді Антонов був заступником Яковлєва, і саме Ан-2 став першим творінням конструктора. Як він сам говорив "той літак повинен зайняти те місце, що займає полуторка в наземному транспорті". Тоді вже були і реактивні літаки та багато іншого, але Антонов вирішив зробити все настільки просто, що це виявилося геніальним. Для Ан-2 не треба було не злітної смуги, ні величезної кількості палива. До того ж, літак був просто неймовірно універсальним.
Варто відзначити, що Ан-2 все ще використовується в Північній Кореї. Вони самі кажуть, що у них є більше 300 кукурузників, які вони використовують для десантування на надмалих висотах.
До речі, цікаво, що двигун літака старше нього самого. Років так на 10. Абсолютно всі технічні рішення по Ан-2 приймалися ще в першій третині 20 століття, а прототипом літака був Wright Cyclone, який зовсім трохи передали для Ан-2.
Ан-2: допомога Хрущова
Кажуть, що якби не Хрущов, то Ан-2 може, вже й не було б. Під час сільськогосподарських робіт використовувався саме він, і все завдяки ініціативі Хрущова, який допоміг Ан-2 зайняти свою нішу в історії літакобудування.
Це єдиний літак, який випускали понад 60 років. А все тому, що він неймовірно універсальний і відремонтувати його может кожен тракторист. А полетіти на ньому, напевно, кожен другий.
Зараз Ан-2 все ще випускається і продається більш ніж у 20 країн світу. Це і Росії, і Польща, і Угорщина І Румунія. І багато інших. Як кажуть експерти, на сьогоднішній момент, такий літак замінити просто нічим. І, незважаючи на інші, прекрасні творіння Антонова, Ан-2 все одно залишається одним з найкращих і геніальних.