Літо в самому розпалі, а значить, настав час відпусток і подорожей. Багато українців вважають за краще авіатранспорт, щоб не їхати по жарі в поїзді або автомобілі. Благо в Україні вистачає і лоукостів, і недорогих вітчизняних авіакомпаній. Але це все на папері, а як йдуть справи насправді?
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися30 годин очікування
Тільки за один перший літній місяць «прославилися» відразу кілька авіакомпаній, таких як: Ernest Airlines, Bravo Airways і YanAir. Пасажири, які скористалися їх послугами, відчули на собі весь «захмарний сервіс».
Найскандальніша історія трапилася з італійською компанією Ernest Airlines: 24 июня вони скасували свої рейси з Італії в Україну і назад. 250 людей не змогли вилетіти зі Львова до Мілана і Неаполя, стільки ж осіб у цих містах очікували свого вильоту до України, але до сих пір знаходяться в Італії.
«Ми вже 30 годин чекаємо свого рейсу, якщо рахувати з приїзду в аеропорт, - розповів Знай.ua один з пасажирів, який скористався послугами компанії Ernest Airlines Роман Машталер. - Представники компанії так до сих пір і не вийшли з нами на зв'язок».
За його словами, в цій ситуації виявилося 150-200 українців, одні перебувають у Неаполі, інші у Мілані.
«Зараз ми чекаємо трансферу з готелю до аеропорту Мальпенса. Пообіцяли на 17:45 переліт Мальпенса-Львів. Але чи полетять усі, хто тут затримався - на даний момент невідомо», - повідомив нам останні новини Роман.
Також він зазначив, що аеропорт надав їм безкоштовне проживання на цю ніч у готелі, щоб не довелося ночувати в залі очікування.
Подібні затримки і скасування рейсів для цієї компанії не новина. Відповідь у них завжди одна - немає вільного борту. Ну, а як він буде, якщо в їх розпорядженні всього 4 літаки, а пунктів призначення 16?!
Знову затримка
Не відстає від Ernest Airlines і українська компанія YanAir. Два тижні тому у них були затримки з рейсами Київ-Батумі та Київ-Тбілісі. Людям довелося чекати 14 годин.
«Представники авіакомпанії не відповідають на телефонні дзвінки, - повідомила пасажирка Анастасія Теплова, якій не вдалося вчасно потрапити в Грузію. - У мене вийшло лише виторгувати оплачуване таксі назад додому. Як буде назад - не знаю».
Проблеми з компанією YanAir також підтвердив і Андрій Курило, чия дружина не змогла вчасно вилетіти з Батумі.
«Додзвонитися до Львова у представництво YanAir нереально, чат теж мовчить, - зазначив він. - Одне добре - їй довелося чекати 6 годин, а не 14».
Додамо, що два роки тому Державна авіаційна служба України оштрафувала компанію YanAir на 153 тисячі грн за ненадання у повному обсязі відповідного обслуговування пасажирам при затримці і скасування рейсів. Видно історія їх нічому не вчить і замість того, щоб покращувати сервіс, вони 20 червня відкрили прямий рейс Запоріжжя-Барселона.
Аварійна посадка
Довше за всіх позитивну репутацію берегла українська авіакомпанія Bravo Airways, яка, як і YanAir, зайшла на ринок у 2012 році. В інтернеті та соціальних мережах можна знайти дуже багато позитивних відгуків про неї. При цьому українські знаменитості також не гребують нею користуватися.
«Як же мені сподобався Люблін! Чудове місто для подорожі на пару днів! Затишне і атмосферне! Дуже здорово, що відтепер Bravo Airways літає туди регулярно з Києва, Харкова та Херсона за абсолютно адекватні гроші! - написав у себе на сторінці в Facebook телеведучий В'ячеслав Соломка. - Настійно рекомендую відвідати це містечко».
Хоча судячи з фотографій зі стюардесами цієї авіакомпанії, можна припустити, що він не випадково зробив посилання на назву компанії.
Пік популярності цієї компанії був зовсім недавно, коли літак MD-83 авіакомпанії Bravo Airways під час посадки в аеропорту Жуляни викотився за межі злітно-посадочної смуги і заблокував на кілька годин роботу аеропорту.
А два дні тому майже сотня українців не змогла вилетіти з аеропорту Жуляни до Тунісу. Відповідь авіакомпанії Bravo Airways була чудовой.«Інформую Вас, що рейси авіакомпанії ТОВ" БРАВО "№ 7305, № 7301, № 7371 датою відправлення 22.06 були скасовані через відсутність повітряного судна", - так відповіли представники авіакомпанії.
Більш того у довідковій службі "Жулян" заявили, що запланованих рейсів на 22 і 23 червня взагалі не було на табло.
Відзначимо, що ця авіакомпанія базується саме у цьому аеропорту, але, не дивлячись на це, людям довелося безрезультатно прочекати кілька днів!
Шляхи вирішення
У зв'язку з тим, що подібне халатне ставлення приймає постійну тенденцію, ми вирішили дізнатися, як же діяти пасажирам у подібних ситуаціях.
«Потрібно всім натовпом зібратися і йти до адміністрації, вибрати головного переговірника і вимагати компенсувати свою втрачену вигоду, а також розселити людей по готелям, коротше мітингувати - вони бояться натовпу і тільки так», - радить турист зі стажем Олександр Матс.
Згоден з цим і Георгій Молчанов, який також часто буває за кордоном.
«У мене була аналогічна ситуація, виходили з терміналу всією групою до стійки авіакомпанії, якщо її немає, то їх представляє інша фірма, це потрібно дізнатися у адміністрації аеропорту, там нам видали інші посадочні, готель і трансфер до готелю, - сказав він. - Також треба перевіряти свою пошту, бувають листи від авіакомпанії, де вони надсилають інструкції».
Юристи також радять зберігати холодну голову і забирати у авіакомпаній належну вам компенсацію.
«Тут потрібно керуватися положеннями повітряного Кодексу України, який регулює питання компенсації за скасування або за продовження рейсу у зв'язку зі зміною маршруту, - повідомив Знай.ua директор координаційного центру з отримання правової допомоги Олексій Бонюк. - Згідно зі статтею 104 повітряного Кодексу України у разі скасування рейсу тривалістю до 1500 км - 250 євро компенсації, від 1500 до 3500 км - 400 євро і понад 3,5 тис. км - 600 євро повинен заплатити перевізник. Крім цього у перевізника залишається обов'язок по доставці пасажира у точку призначення».
Також за його словами, існує правила інформування пасажирів про можливу затримку рейсу.
«Якщо вас не повідомляють за два тижні - то скасування рейсу буде вважати такою, що спричинить за собою компенсацію, - повідомив він. - Або в проміжку між двома тижнями і 7-ми денним терміном, тут буде умова, що запропонований новий маршрут дасть вам можливість вилетіти не пізніше ніж за дві години початкового часу відправлення та прилетіти у точку призначення не пізніше, ніж за 4 години від того часу , як планувалося. Також можливо, щоб вам повідомили менш, ніж за сім днів про те, що відбуваються якісь зміни, але у такому випадку ви повинні будете вилетіти не пізніше ніж за годину від того часу, яке раніше планувалося, і відповідно прибути не пізніше ніж за дві години".
Також Олексій підкреслив, що у разі затримки рейсу, перевізник зобов'язаний забезпечити пасажирів їжею, водою і в разі довгої затримки, також забезпечити номер у готелі, мобільний зв'язок і транспорт по маршруту готель - аеропорт.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли про те, що українських туристів "заблокували" в аеропорту.