Як відомо, в п'ятницю, 13 липня, депутати в першому читанні прийняли за основу закони Южаніної про розмитнення і акциз на авто, включаючи так звані євробляхи і інші б/у іномарки. Основні нововведення полягають в нових правилах розрахунку акцизу і впровадженні суворих штрафів для власників нерозмитнених авто.

Виступаючи в парламенті, прем'єр-міністр Володимир Гройсман публічно пообіцяв не застосовувати ніяких "репресій" до авто на єврономерах до законодавчого врегулювання цієї проблеми. Відзначимо, прийняття закону в першому читанні ще не означає, що мало не завтра почнуть діяти нові правила розмитнення і нові акцизи на автомобілі в Україні. Верховна Рада проголосувала, але після - пішла всім складом у відпустку.

На свої робочі місця депутати повернуться на початку вересня і не факт, що відразу після повернення візьмуться за легалізацію нерозмитнених авто і поставлять всі крапки над "i" в питанні зниження акцизів і здешевлення розмитнення нових і старих автомобілів з Європи, а також інших країн.

Нові акцизи на розмитнення авто

Комітет пропонує 2 формули підрахунку акцизів: 50 євро для бензинових авто, 75 євро для дизельних.

Популярні новини зараз
Мобілізація та штрафи: ухилянтам "закрутять гайки" за ігнорування повісток Пенсіонерам закрутять гайки: масово позбавлятимуть виплат - хто в зоні ризику ТЦК збирають досьє на українців: які особисті відомості не треба повідомляти Українців чекають фінансові перевірки: яка сума доходу зацікавить податкову
Показати ще

Цю ставку множать на коефіцієнт віку і коефіцієнт обсягу двигуна. Щоб визначити коефіцієнт двигуна, його обсяг необхідно розділити на 1000. Для розуміння, для 5-річного автомобіля з 2-літровим бензиновим мотором акциз складе 500 євро. На 40 євро дорожче вийде акциз на 4-річну дизельну машину з меншим об'ємом двигуна (1,8 л).

Якщо автомобіль новий, то коефіцієнт віку до нього не застосовується. При цьому акциз вважається за тією ж формулою. Відзначимо, крім акцизу також доведеться заплатити ПДВ (20% від вартості машини) і ввізне мито (10%).

Штрафи за євробляхи

Законопроектом №8488 вводиться обмеження на кількість автомобілів, які можна ввозити без грошового забезпечення. Згідно з документом нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення тільки один автомобіль. Наступне ввезення буде платним, якщо авто не буде вивезено.

Крім того, передбачені збільшені в рази штрафи для власників прострочених "євроблях" та інших нерозмитнених авто. Зокрема, мова йде про терміни транзиту і його прострочення.

Порушення термінів реєстрації для транзитних авто:

більше 20 днів - 85 000 грн.

більше 30 днів - 170 000 грн.

Порушення режиму тимчасового користування автомобілем

більше 10 днів - 85 000 грн.

більше 30 днів - 170 000 долл.

Хто буде виписувати штрафи і відслідковувати прострочення? Раніше це було проблематично, а ось в недалекому майбутньому фіскали, митники та поліція зможуть легко обмінюватися інформацією про те, який автомобіль порушив митні правила, а який - ні.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що Рада вводить нові правила розмитнення авто.