Російська митниця втрапила у гучний скандал – громадяни скаржаться, що почастішали випадки, коли замовлена у Китаї техніка просто їм не надходить. Подібна ситуація нещодавно повторилася в Україні. 

Про це повідомляє "112 Україна".

До офіційного представництва Xiaomi почали надходити звернення про те, що одиничні замовлення так і не отримали.

Російська митниця аргументує це вимогами місцевого представника правовласника, а от користувачі іноземних інтернет-магазинів пояснень досі не отримали.

В РФ блокувати поставки бренду Xiaomi почали не так давно. Посилки просто повертають назад відправнику, чим вкрай не задоволені клієнти: вони постійно скаржаться у соціальних мережах на заборону, яка торкнулася й інших брендів, зокрема смартфонів Sony, Philips та Chuwi.  

Поки на митниці виправдовують блокування поставок російським законом про контрафактну продукцію, клієнти вже створили петиції і чекають, що сумнівну заборону все-таки скасують.

В Україні така проблема з'явилася наприкінці минулого місяця. Посилки із технікою Xiaomi, яку замовляють в інтернет-магазинах, просто не "не доїжджають".

Втім, у ДФС підтвердили, що офіційний представником правовласника торгової марки в Україні являється Олександр Шевченко, і тільки він може заборонять чи блокувати доставку, але не більше, ніж на 10 днів. Згодом він має повне право звернутися до суду, або не перешкоджати митниці в оформленні.

На думку експертів, така ситуація може повторитися не у всіх країнах світу, а тільки в тих, де офіційно діє так званий національний принцип вичерпання прав (як у Росії).

Викликає підозри й те, що проблеми із поставками в Україні та Росії почалися майже одночасно, хоча нещодавно у Раді збиралися прийняти відповідну поправку про національний принцип.

Тобто, у підсумку виявилося, що якщо офіційний правовласник зареєстрований в Україні, то тільки він може вирішувати, хто саме має право постачати товар в країну, контролювати імпорт та асортимент.

Як повідомляв портал "Знай.ua", митниця отримає право знищувати посилки.