Міністр інфраструктури Володимир Омелян озвучив далеко не нову думку: залишити в містах-мільйонниках лише громадський транспорт - трамваї, тролейбуси і електробуси, а маршрутки прибрати.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяОднак чи можливо українським мегаполісам піти по стопах європейських міст вже сьогодні? У цьому питанні розбірались журналісти kp.ua.
Маршрутки - не український винахід. Усі європейські країни пройшли цей етап і сьогодні повертаються до муніципального транспорту. Адже він економічно ефективний, займає менше місця на дорогах і може перевезти більше пасажирів. У нас інший ключовий фактор - в міськтранспорту більшість їдуть зайцями, а маршрутки приносять ніким не враховані готівку.
Перші маршрутки в Києві з'явилися в 90-х роках і з цього моменту муніципальний транспорт почали "вбивати".
"Почали знімати трамваї по всіх центральних напрямків в Києві на догоду маршруткам: лінії Саксаганського, Антоновича, абсолютно весь трамвай на Печерську, на Набережному шосе і мосту Патона - знімали муніципальний транспорт і ставили пріоритет для автомобільного транспорту", - прокоментував фахівець з інтелектуальних транспортних систем Олександр Рак.
Популярні новини заразГороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Заплатять усі, але один раз: чому українцям почали надсилати додаткові квитанції на газ Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всімПоказати ще
Ще одна проблема з маршрутками полягає в тому, що адміністрація міста не має важелів впливу на перевізника.
"У європейських країнах курсують маршрутки - невеликі комфортабельні автобуси, а не такі, як у нас - малої місткості. Так ось у них робота перевізника прописана в договорі, який укладають з адміністрацією міста. Оцінюють роботу і пасажири. І якщо є порушення в роботі - розривають договір. У нашому випадку ніхто не оцінює, наскільки виконують перевізники елементарні норми. І навіть якщо з якоїсь причини адміністрація розриває договір з перевізником, останній все одно виходить на маршрут і везе людей, адже ніхто на нього впливу не має", - додав Олександ Рак.
Дивіться: смертельна ДТП у Києві за участю маршрутки
Як повідомляв портал "Знай.ua", у Харкові 37-річний чоловік у стані алкогольного сп'яніння викрав маршрутку на зупинці громадського транспорту. Одразу ж після цього він потрапив у ДТП.