Київ змінюється на очах і з кожним роком звичні для нас вулиці і будівлі отримують нове обличчя. Суцільні забудови витісняють неповторний колорит історичних куточків. А буквально 100-150 років тому місто мало зовсім інший характер.

У 60-х роках XIX століття на Україні були прокладені перші залізні дороги. До 1900 року протяжність доріг склала вже близько 8,5 тисячі кілометрів. Київ був пов'язаний тепер з багатьма містами країни і перетворився на великий залізничний вузол.

Була прокладена магістраль Москва-Курськ-Київ, а в 1870 році закінчено будівництво Києво-Балтської ділянки, яка з'єднала Київ з Одесою. До цього часу в долині річки Либідь завершилося будівництво першого київського залізничного вокзалу.

Перший поїзд Києво-Балтської залізниці на Київському вокзалі

Популярні новини зараз
"Іди в Україну, ти, бл**ь, служи": розлючені українці накинулися на працівників паспортного столу в Польщі Ухилянтам готують суворі обмеження: зроблять все, щоб йшли до ТЦК Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати
Показати ще

Це ж місце в 1870 році

1885 рік. Стара будівля залізничного вокзалу

1907 рік

1919 рік. На пероні вокзалу

1940 рік. Фасад головної будівлі залізничного вокзалу, вид з вулиці Петлюри (Безаківської)

1940 рік. Такими в 1940 році були Вокзальна площа і нова будівля вокзалу, побудованого в 1927-1932 роках за проектом архітекторів А. Вербицького та П. Альошина.

1941 рік. Залишки барикад на перетині вулиць Жилянської і Комінтерну, далі - Вокзальна площа і вокзал. Принизливо висять бюсти Леніна і Сталіна, напевно, винесені з сусіднього заводу "Ленінська кузня". Нижче покажчик "Feldgend. Zug Doebert" - "Фельджандармерія. Взвод Доберта"

1941 рік. Залізничний вокзал, знімок зроблений в перші дні окупації. Частково вокзал був зруйнований німецькими авіанальотами і остаточно - відступаючими червоноармійцями.

1942 рік. Київ очима італійського лейтенанта

1943 рік. Залізничний вокзал після звільнення від німців

1946 рік. Так ж/д вокзал виглядав після відновлювальних робіт. Табличка вже українською мовою

1948 рік

1949 рік. На станції Київ-1 Пасажирський

1958 рік

1966 рік

1972 рік. Раніше трамвайні колії підходили прямо до вокзалу

1975 рік. Конкорс над шляхами

1980 рік

1981 рік. Перон залізничного вокзалу

2011 рік. Станція Київ-Пасажирський в Києві

Раніше портал "Знай.ua" розповідав, яким бачили Київ 150 років тому