13 липня Верховна Рада України проголосувала в першому читанні за законопроекти №8487 і №8488 щодо зниження вартості розмитнення автомобілів на європейських номерах. Про що йде мова в законі і що відбувається навколо євроблях - читайте в нашому матеріалі.

Що відбувається?

У середу, 11 липня, власники машин на Єврономерах, так звані євробляхі, заблокували урядовий квартал Києва. Водії мали намір проводити безстрокову акцію протесту до тих пір, поки депутати не врахують їх вимоги.

Вже з самого ранку під будівлею Верховної Ради почали збиратися учасники мітингу. Автомобілісти, які приїхали з різних регіонів України, припаркували авто вздовж будівлі Парламенту і Кабміну, тим самим заблокувавши виїзд. Крім того, протестувальники не давали вийти з будівлі Верховної Ради нардепам, поки вони не проголосують за новий закон.

"Ми будемо стояти тут до тих пір, поки до нас не вийдуть чиновники і не почнуть вести переговори", – заявив один з водіїв, які приїхали в центр Києва.

Популярні новини зараз
"Земля затремтить під ногами": ясновидець Герман побачив точний рік перемоги України Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків
Показати ще

Які правила діяли раніше?

Одна з основних претензій активістів - патрульна поліція занадто часто зупиняє автомобілі з європейською реєстрацією без видимих ​​на те причин. Тим самим вони займаються беззаконням та порушують закон.

Дійсно, в минулому місяці полицеских отримали доступ до митної бази "Інспектор-2006", в якій зафіксована інформація про машини, які перетнули кордон. Таким чином, співробітники патрульної служби отримали можливість "пробивати" терміни перебування на території України того чи іншого європейського автомобіля.

Отже, вони можуть штрафувати тих, хто прострочив реєстрацію. Мається на увазі ті авто, які прибули в країну в так званому режимі тимчасового ввезення.

Тобто, машини, які оформлені на іноземних громадян та згідно із законом без розмитнення, сплати мит, податків і акцизів, можуть перебувати на території країни цілий рік, але українці знайшли "вихід" з ситуації.

Автомобіль оформляють на іноземну компанію або громадянина європейської країни, а українці просто отримують довіреність. Залишається тільки один раз в рік перетинати кордон. Таким чином користуватися нерозмитненою машиною можна роками.

Раніше патрульні не мали доступу до бази митної служби. Але тепер вони можуть перевірити і відстежити термін перебування євроавтомобілей на території України і виписати штраф в 255 гривень, в разі прострочення. При цьому, при повторному порушенні, полицескі можуть позбавити автомобіліста прав до півроку, а також конфіскувати транспортний засіб.

Саме це і не влаштовує власників євроблях.

Врегулювання за допомогою нового закону

13 липня народні депутати ухвалили закон №8487, який націлений на рішення ситуації, що склалася. За відповідне рішення проголосували 265 народних депутатів.

Цей документ передбачає зниження акцизного податку на автомобілі, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту «євро-5». Крім того, депутати суттєво посилили контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням машин, які зареєстровані на території інших держав.

Авторами законопроектів виступили комітет під керівництвом нардепа від БПП Ніни Южаніної. На їхню думку, акцизний податок повинен розраховуватися на основі таких ставок: з бензиновим двигуном - 50 євро, з дизельним двигуном - 75 євро. Для коригування вартості ввели коефіцієнти - залежно від обсягу двигуна і віку машини.

Так, сума буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. Коефіцієнт двигуна - це обсяг, поділений на 1000.

Коефіцієнт віку - кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва авто - і до року ввезення в Україну.

На думку авторки законопроекту, новий принцип розрахунку дозволить знизити акцизи і розміри ставок для різних за обсягом двигунів авто. Однак акциз на старі автомобілі навпаки збільшиться. Це зроблено для того, щоб люди купували більш нові машини.

Другий закон - №8488 - істотно посилює штрафи за порушення термінів реєстрації транзитних автомобілів. Так, наприклад за прострочення понад 20 днів доведеться заплатити 85 тисяч гривень (замість 8,5 тисячі), а якщо власник перевищив термін на місяць, то штраф становитиме 170 тисяч гривень (раніше - 17 тисяч).

За порушення тимчасового використання машин доведеться виплатити:

більше 10 діб - 85 тисяч гривень (замість 17 тисяч);

більше місяця - 170 тисяч гривень.

Ніна Южаніна вважає, що за новим законом розмитнення автомобіля буде коштує від 2,5 до 3 тисяч доларів.

Активісти ж вимагають, щоб вартість розмитнення автомобіля не перевищував тисячі доларів плюс ПДВ і мито.

Кому вигідно, а кому ні?

Нові правила ввезення автомобілів дадуть можливість простим українцям купувати в Європі підтримані машини і офіційно їх розмитнювати.

У мінусі залишаться ті самі "польські" і "литовські" фірми, які займалися ввезенням авто на іноземній реєстрації. Крім того, новий закон вдарить і по офіційним імпортерам і дилерам, які продають нові машини.

Як повідомляв раніше портал "Знай.ua", відомо, скільки українцям доведеться платити з розмитнення "євроблях".