В Україні вже незабаром прийде зима і водіям варто заздалегідь готувати свій автомобіль до погодних умов цього періоду року. Особливо ретельно необхідно підійти до обслуговування акумулятора, без якого машина не зможе поїхати.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяСеред водіїв досі популярні міфи про головне джерело електрики в авто. Якщо дотримуватися елементарних правил, то акумулятор прослужить довго і не відмовиться
Міф № 1: важкий акумулятор - надійний акумулятор
Не варто орієнтуватися на вагу батареї при виборі. Тут як з моторним маслом - основа одна, а пакет присадок - різний. Це впливає на відмінність в ціні і основні властивості. При досить простої конструкції акумулятора, однаковою у більшості брендів, в активну масу пластин додаються різні компоненти-присадки. Зазвичай виробники не розголошують їх склад. Від цих добавок більше, ніж від маси свинцю, залежить граничний пусковий струм.
Міф № 2: перевищивши "ампер-години", можна спалити електросистему
При виборі акумулятора простому покупцеві слід орієнтуватися саме на максимальний струм, який може віддати батарея. Параметр вказується на корпусі батареї, як CCA - cold cranking amps. Чим вище параметр, тим краще. У батареї з популярною ємністю 60 Ач при одних і тих же габаритах CCA може бути в діапазоні від 480 до 620 ампер - різниця в 1,3 рази і це багато.
Ємність в ампер-годинах повинна бути не менше рекомендованої в керівництві користувача. У більшу ж сторону ніяких обмежень, крім габаритів і здорового глузду, немає. Поширені міфи про те, що від акумулятора підвищеної ємності "згорить стартер або генератор" - дурість.
Міф № 3: справність батареї можна перевірити вилкою навантаження
Продавець в магазині традиційно тикне в клеми обраного акумулятора навантажувальною вилкою, щоб зімітувати стартер. Так показують справність батареї. Але ця процедура все ж не дає ніяких висновків. Головний параметр батареї - максимальний пусковий струм CCA. Він перевіряється при температурі -18 градусів. Але навантажувальна вилка навантажує акумулятор в рази меншим струмом і в умовах кімнатної температури.
Міф № 4: "прикурювання" взимку абсолютно безпечне для акумулятора
Щоб акумулятор залишився справним після зимового розряду при низьких температурах, його необхідно знімати з автомобіля і тримати в теплі. Поповнювати заряд потрібно тільки спеціальним пристроєм. Електроліт замерзає при падінні щільності. Кристали льоду починають утворюватися з дна, струм йде тільки по верхній частині пластин, викликаючи деформації, осипання, пропали від коротких замикань.
Після запуску замерзлий акумулятор одразу починає заряджатися, а це тільки вбиває його. Батарея швидше втрачає свої властивості і цей процес незворотній. Якщо корпус акумулятора роздуло після замерзання, то можна сміливо купувати новий. У батареї кристали льоду зруйнували пластини і активну масу з них видавив.
Як обслужити акумулятор
Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, взимку автовласники змушені раніше виходити з дому, щоб завести транспорт і болісно чекати кілька хвилин поки та прогріється. Однак є спосіб, за допомогою якого можна полегшити собі життя.