Сьогодні біля Арки дружби народів був демонтований тролей, на якому було зафіксовано травмування одного з відвідувачів – чоловік час катання впав з чималої висоти. Як виявилося, атракціон працював без жодних дозвільних документів, а відповідно, без дотримання належних норм безпеки. Знай.ua дізналися, яким нормам мають відповідати атракціони, у якому стані нині перебувають столичні каруселі та як здійснюється процес перевірки конструкцій перед початком літнього сезону.

Пристрої фіксації, вогнегасник та паспорт якості

Обов'язковими документами, які повинен мати власник атракціонів, є сертифікат про його безпечну експлуатацію та паспорт якості виробника устаткування. Саме в паспорті відвідувач може ознайомитися із загальною інформацією про рік вироблення та дату останнього технічного огляду.

"Однією із основних вимог є також наявність приборів фіксації. Так, на машинках автодромів обов’язково має бути ремінь безпеки, аби не травмуватися при ударі під час їзди – в Києві ж вони у більшості випадків відсутні, а в деяких місцях замість ременя чіпляють стару мотузку", – пояснює виконавчий директор Союзу споживачів України Максим Несміянов.

На кожному атракціоні має бути окремий вогнегасник та пояснення правил безпеки: посадки, поведінки на атракціоні, попередження про те, що заборонено робити під час катання.

Популярні новини зараз
Гороскоп на 26 листопада: у вівторок Всесвіт на вашому боці Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Показати ще

Особливо обережними відвідувачі мають бути під час підкорення висот у мотузкових парках. Гарантії, що мотузки та висотні перешкоди, закріплені на деревах, щодня перевіряються на міцність перед початком роботи, немає. Тож в жодному випадку не нехтувати закріпленням страховки, яка убезпечить у разі несподіваного зриву. Аби більш впевнено почуватися на висоті, відвідувачі мають поцікавитися статусом інструкторів – вони повинні надати відповідний документ, що підтверджує їхній рівень професійності.

Та окрім травмонебезпечних ризиків на звичайних каруселях, в улюбленому атракціоні дітлахів, шарі на воді, що з кожним роком стає все популярнішим, існує ймовірність отримати токсичне отруєння.

"Деякі з власників аквазорбів вирішують зекономити та купують китайські шари, що десь вп’ятеро дешевші за європейські. Однак цей економ-варіант може серйозно нашкодити здоров'ю дитини, що знаходиться всередині – до складу такого виробу входить низка токсичних речовин. Перевірити країну-виробника можна в паспорті атракціону", – виконавчий директор Союзу споживачів України.

Під палким літнім сонцем випаровування стають ще більш шкідливими. При виникненні запаморочення та нудоти після "запливу" в аквазорбі , не варто списувати це на активну пробіжку в шарі. Ці ознаки можуть виявитися симптомами отруєння.

Колеса огляду – з іржавими деталями та протіканням двигунів

За словами експерта, на додаток до древніх автомобілів у точці прокату екскурсійних машинок 1996 року випуску, які й досі експлуатуються в парку "Перемога" у Дніпровському районі, місцева адміністрація має проблеми і з колесом огляду.

"Тут із двох двигунів колеса протікає масло. Я неодноразово звертався до тамтешнього керівництва парку, на утриманні якого перебувають атракціони, із проханням виправити це питання. Та поки безрезультатно – єдине, що вони зробили, це присипали пляму піском та прибрали накладені зверху ганчірки, що, до речі, було вкрай небезпечним", – говорить виконавчий директор Союзу споживачів України Максим Несміянов.

Ще одним із найпроблемніших є чортове колесо в Парку партизанської слави, що в Дарницькому районі.

"Його конструкція, якій вже практично 40 років, повністю іржава, деталі старі. Його небезпечно було запускати ще кілька років тому, однак, колесо працює й надалі, – каже Максим Несміянов. – Незважаючи на те, що і решта місцевих каруселей тут також 70 – 80-х років, керівництво парку демонструє цьогорічні підписи контролюючої організації про отримання дозволу".

Справа в тому, що вже кілька років поспіль функція перевірки здійснюється Головним управлінням Держпраці, які в минулому ніколи не займалися подібною діяльністю. Якщо раніше, коли вивченням технічного стану займався Держпромнагляд, на місце виїжджала спеціальна комісія і дозвіл надавався виключно після ретельного огляду, то зараз процес отримання дозволу на роботу проходить за значно спрощеною процедурою.

"Нині замість справжніх перевірок відбувається фактично лише здобуття підпису. А надає ці підписи навіть не саме управління Держпраці, а якесь підприємство, напевно їм підпорядковане, – зазначає виконавчий директор в Союз споживачів України. – Якщо раніше, за правилами, після закінчення строку експлуатації, розрахованого виробником на 3, 5 чи, наприклад, 10 років, власник має проходити щорічну перевірку та тільки у разі відповідності усім технічним нормам, продовжувати його, то сьогодні отримати дозвіл на роботу можна і без якісної перевірки".

Із проханням пояснити, як відбувається процес перевірки, та з'ясування кількості виявлених цього року несправних атракціонів на території столиці, ми звернулися до Головного управління Держпраці у Київській області. Проте, питання так і залишилося нез’ясованим – на офіційному сайті управління такої інформації у відкритому доступі немає, а надати пояснення вони погодилися виключно у письмовому вигляді на відповідь до інформаційного запиту впродовж 30 календарних днів. Та поки чекатимемо на офіційну відповідь, може пройти практично половина літа, тож треба не втрачати пильність та влаштовувати власні перевірки якості.