Цієї суботи, 14 липня вартість проїзду у міському пасажирському транспорті зросла до 8 грн. Тож сьогодні перший будній день, коли жителі столиці мали добиратися на роботу за вдвічі дорожчими розцінками. Знай.ua дізнавалися, наскільки зменшився пасажиропотік у столичному громадському транспорті, які альтернативи вишукують для себе мешканці Києва та як довго існуватиме можливість дістатися до пункту призначення швидшими та, поки що, дешевшими приватними маршрутками.

Криза "платних" пасажирів, "убитий ретро-парк" та "хрін, а не прибутки" Київпастрансу

Одними з найпопулярніших видів громадського наземного транспорту є автобуси та тролейбуси. Тож, в першу чергу, ми поспілкувалися саме з пасажирами цих транспортних засобів.

"Таке зло бере від дій нашої наглючої міської влади – усі мої друзі, знайомі та колеги просто зненавиділи їх після цього вчинку. Як же це можна було отак різко зробити вдвічі більшу ціну?! Зарплати, пенсії та стипендії залишилися на тому ж рівні, – ділиться з нами Анастасія Сивальська, мешканка Харківського масиву. – Це зашморг на шиї десятків тисяч людей. Якщо до цього хоч якось вдавалося триматися на плаву, то цей вчинок мера без жодних шансів потягне на дно".

Популярні новини зараз

Сестра на годину: українська школярка вигадала, як заробити у вільний від навчання час

Оля Полякова розповіла, як працювала глоткою по 230 днів: "Приїхала, труси поміняла і поїхала"

Зірку серіалу "Моя прекрасна няня" поховали: донька ридала над труною, а Сергій Жигунов навіть не приїхав

Андрій Данилко важко захворів перед Новим Роком, Інна Білоконь не знаходила собі місця: "Із паличкою...."

Показати ще

Більшість жителів Києва об'явили негласний бойкот столичним тролейбусам та автобусам, пересівши на місцеві приватні маршрутки.

"Який сенс торохтіти в розбитому рогатому кориті, якщо набагато швидше можна дістатися на "Богдані". Якщо Кличко пішов наперекір багатотисячним проханням людей, так кардинально підвищивши оплату за проїзд, ми підемо проти його "Київпастрансу" – хрін вони отримають, а не прибутки. Наживаються на нас, простому населенню, а самі й горя не знають!", – ділиться з нами Євген Дайнич, що живе на Куренівці.

Пройшло тільки два дні, а працівники столичних автобусів вже відмічають кардинальний спад кількості пасажирів.

"Людей стало значно менше, десь на 60 % - 70 %. Доводиться курсувати напівпустими. А переважна більшість пасажирів – пільговики, які не втратили можливість їздити безкоштовно. Зараз ми стартуємо з двома- трьома людьми в салоні. А до 14 липня вже на першій зупинці були забиті всі місця", – відзначає кондуктор 101 автобусу, що курсує від станції метро "Почайна" до вул. Милославська.

Як відмічають в касі міської електрички, в ці дні і у них також зменшилась кількість покупців талонів. Про причини нам розповів один з небагатьох пасажирів, що купував квиток.

"Поки що я ще їжджу на електричці, бо моя машина зараз не на ходу. Я наразі як раз встановлюю газову установку. І вже наприкінці тижня пересідатиму на автівку – з такими космічними цінами на потяг, метро та автобус, якими мені доводиться діставатися на роботу, стільки ж коштуватиме і поїздка на машині. Було б це хоча б виправдано, а так як був жлобський транспорт, таким і залишається", – каже Володимир Світланюк, що мешкає на Троєщині.

Варто зазначити, що до переліку міського транспорту, вартість проїзду у якому зросла вдвічі, належить і відомий туристичний вид – фунікулер, тож кількохвилинна поїздка коштуватиме теж 8 грн, як і на звичайних багатокілометрових столичних маршрутах.

"Радянські убогі трамваї", штовханина в метро та зламані PayPass-турнікети

Масове обурення висловлюють і мешканці столиці, яким щодня доводиться їздити на міських трамваях.

"Як можна за радянські убогі трамваї брати 8 гривень? Хочеш доїхати на Пущу – доводиться торохтіти майже годину, бо старі і рейки, і самі вагони. Це ж просто жах, а не умови для поїздки – сидіння вкриті коржами застарілої фарби, пічка гріє влітку, а взимку вікна замерзають та пар іде з рота всередині вагону", – говорить мешканка Подільського району Ніна Митейко, якій часто доводиться курсувати трамваєм № 12.

Пасажири ж, які користуються розрекламованою міською владою PayPass-оплатою проїзду, скаржаться на триденні несправності відповідних турникетів.

"Дебіли Київпастрансу вже 3 дні не можуть поміняти ціну при оплаті PayPass. Щоб люди не їздили за 4 грн, вирішили проблему папірчиком. Швидкісний трамвай, всі станції", – повідомляє телеграм канал ХК.

"Ще в п’ятницю одразу після роботи я намагався придбати проїзний та поповнити його на максимальні 100 поїздок. На станції "Площа Льва Толстого" були черги до 50 – 60 людей, тож вирушив на "Петрівку". А там, взагалі, працювала одна каса – люди в черзі кучкувалися, забивши весь хол. Навіщо ж так робити? Це знущання над пасажирами! В результаті мені довелося простояти майже 1, 5 години", – скаржиться Анатолій Башмаченко, мешканець Оболонського району.

Втім, мешканцям деяких районів міста і сьогодні довелося потрапити у штовханину.

"... казковий сервіс. На "Позняках" шалені черги до кас і до автоматів за жетончиками по 8 грн. Людей просять кидати гроші в трубу-капсулу біля турнікетів і проходити... Суворий мужчинка в формі (увага) шкільною лінійкою трамбує купюри аби все влізло) А через гучномовець повідомляють, що станція "Лівобережна" зачинена для пасажирів на вхід та вихід, потяги проходять без зупинки...", – написав на своїй сторінці у Фейсбуці журналіст Олександр Марущак, підкріпивши пост фотографіями шаленої черги.

Деякі маршрутки вже почали дорожчати

Швидшою та відтепер, у більшості випадків, дешевшою альтернативою стали маршрутки. Якщо на зупинках громадського транспорту зараз фактично напівпусті павільйони, то на зупинках приватних мікроавтобусів – незмінний ажіотаж.

"Раніше я завжди чекала тролейбуса біля "Героїв Дніпра", а тепер сідаю на "Мінській" на маршрутку №472 і спокійнісінько собі їду за 6 гривень. Вони ходять часто, тож навіть значно збільшена відтепер черга, встигає пакуватися. Нехай подавляться своїми талонами по 8 гривень, кому вони потрібні!", – відзначає Олеся Васильчук, жителька Мінського масиву.

Та, скоріш за все, існуватиме такий "халявний" варіант ще недовго. Деякі з приватних перевізників вже підняли ціну.

"З 4 липня проїзд на нашому маршруті подорожчав до 8 гривень. Офіційно нам причину не озвучували, та я думаю, що це все ж таки пов’язано із подорожчанням у громадському міському транспорті", – каже водій маршрутки №183, що курсує від станції метро "Почайна" до проспекту Свободи.

Решта ж водіїв говорять про ймовірне подорожчання оплати проїзду вже найближчим часом.

"Поки що, ціна залишається такою, як і була – 7 гривень. Та, скоріш за все, це тільки на 1 – 1, 5 місяці. Ніякої вказівки про підвищення поки не давали, але, за моїм припущенням, стара ціна протримається десь до кінця літа", – каже водій маршрутки № 410.

За словами водіїв кількох маршруток, вартість підніметься, як мінімум, до 8 грн., а можливо і до 9 – 10 грн., залежно від дальності маршруту.