Стихійні торговці, автохами і балконщики - такі персонажі є в кожному місті. Сайт Gloss.ua зібрав в один список типажі киян-шкідників, які дратують свідомих жителів столиці. Від них цілком можливо позбутися, але щось підказує, що це відбудеться не раніше, ніж через пару десятків років.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяМіські вандали
Майже кожен день ми чуємо з новини про те, як невідомі знову описали перехід, розбили скульптури або пошкодили культурні пам'ятки. З останнього - зіпсували оновлений підземний перехід, описали безліч об'єктів на Контрактовій площі та пошкодили фасад театру на Андріївському узвозі.
Що з цим робити?
У КМДА визнають: камери, які встановлюють по місту (всього їх більше 5000), поки не охоплюють всіх "улюблених" місць вандалів, і навіть їх присутність не завжди допомагає. Якщо ж зловмисників впіймали, їх чекає адміністративна відповідальність. Крім штрафу, проводиться оцінка заподіяної шкоди. Якщо порушник відмовляється його оплатити, справу передають до суду для стягнення коштів. На думку багатьох киян, тільки жорсткі покарання і більше публічності може допомогти вирішити цю проблему. Вандалів потрібно штрафувати і залучати до громадських робіт.
Автохами
Іноді здається, що прогулянка по Києву більше нагадує дистанцію з перешкодами. Тротуар - парковка. Газон - парковка. Дитячий майданчик - парковка. Зазвичай розмова з автохамами коротка - над їх машинами просто влаштовують самосуд. Наприклад, можуть пробити колеса, облити авто зеленкою або ж підперти машину сміттєвим баком. Або як мінімум сфотографувати авто героя на газоні і викласти знімок в тематичний паблік, не зафарбовуючи номера, і повідомити в поліцію.
Що з цим робити?
Тут не все так просто, як здається: обладнаних і дозволених місць для паркування дійсно не вистачає для всіх автомобілістів, і іноді доводиться вимушено робити саме так. Як виняток з правил зрозуміти і пробачити одноразову неправильну парковку можна, але постійне автохамство як самопроголошене правило в стилі "Кидаю машину, де хочу" потрібно карати матеріально, штрафами.
Проблеми могло б і не бути, якби паркінги будувалися в достатній кількості і в правильно обраних місцях, влада стимулювала користуватися громадським транспортом, а самі автомобілісти користувалися підземними парковками в багатьох офісних будівлях і ТРЦ. Однак немає необхідної культури - всі звикли залишати машину де попало, а не платити за паркування.
Просто хами
У це важко повірити, але є міста і країни, де жителі викидають сміття в урну (не кажучи вже про сортування сміття), де прибирають за своїми тваринами, де з тобою ввічливо говорять в транспорті (і навіть рюкзак знімають), в магазині, в районній поліклініці, на пошті, і навіть в податковій. І навіть якщо ранок і в годину пік. У відповідь на дурне й банальне питання з тобою обов'язково поздороваются, пояснять в сотий раз за день за тією ж схемою, що і всім, і побажають вдалого дня. У нас же така поведінка швидше сприймається як щось надзвичайне.
Що з цим робити?
Для тих, хто постійно скаржиться на київські умови, вже і майданчики для вигулу тварин встановили, і урни окремі зробили, і штрафи за невідсортоване сміття ввели, і пункти прийому вторсировини заробили. Але ні - буквально днями в Києві пішохідну доріжку перетворили на справжню звалище, електричку - в смітник, пакети для собак систематично крадуть пачками, а недопалки і порожні пляшки вже стали органічною частиною узбіч вздовж трас. У боротьбі з такими проявами допомагає, як не дивно, шеймінг в соцмережах, висвітлення теми в ЗМІ і реальні високі штрафи.
Балконщики
Не бійтеся вивчати київські двори і звертати з головних вулиць. Там можна знайти багато цікавого. Наприклад, балкони і лоджії. Старі або відремонтовані, на історичних будівлях або в новобудовах, з квітами або мокрою нижньою білизною - всі вони вже стали неофіційним символом міста. Окремий пункт - обшиті білою пластиковою вагонкою екземпляри, але це точно не привід для гордості. Вони заполонили місто, обліпили і спотворили фасади київських будинків. Причому кількість таких прибудов з кожним днем зростає.
Що з цим робити?
За словами радника мера Києва Дмитра Білоцерківця, масове облаштування нелегальних прибудов в Києві пов'язане зі слабким контролем з боку держави. Виявляти і вимагати їх демонтажу повинні ОСББ і ЖЕКи. На ділі інспектори профільних відомств не можуть або не хочуть користуватися своїми повноваженнями, тому перше, що варто зробити - спростити саму процедуру виписування штрафів.
Стихійні торговці і МАФи
Кіоски в Києві - дивний предмет. Вони начебто є, але і їх начебто немає. Фраза стає актуальною щоразу, коли незаконні МАФи різних масштабів і габаритів зносять комунальники. Святе місце порожнім не буває - проходить тиждень і численні бабусі з квашеною капустою, м'ясом, шкарпетками і трусами з'являються знову, як і кіоски з шаурмою. У підземних переходах, на вулиці, перед входом в метро, в будь-якому людному місці.
Що з цим робити?
На жаль, стихійна торгівля приїлася багатьом настільки, що вони переходять до ігнорування питання або самоіронії. Якщо ви не в курсі, то недавно у стихійного ринку з'явився Instagram. Незаконні МАФи раз у раз зносять, але цього недостатньо. Голів РДА і поліцію зобов'язали прибрати з вулиць незаконних торговців. Але прибирають одних - тут же з'являються інші. В "Київблагоустрій" запевняють, що їх співробітники мають право лише фіксувати порушення і передавати дані в поліцію. Для тих, хто хоче будувати свій малий бізнес по-європейськи, давно є можливість швидко і без проблем зареєструвати свою точку торгівлі і на правах пайової участі законно торгувати булочками і кавою, перебуваючи в офіційному реєстрі.
Забудовники
Новобудови ростуть як гриби, з'являються футуристичні торгові і бізнес-центри. Але, на жаль, не завжди так, як би нам хотілося. Раз у раз спалахують скандали - одні будівництва незаконні, інші знищують пам'ятки архітектури. Наприклад, в кінці січня ЖК RiverStone незаконно загородив частину Дніпровської набережної парканом. Потім комунальники знесли паркан, але пройшло десять днів і забудовник повернув паркан.
Що з цим робити?
На думку багатьох експертів і урбаністів, комплексна стратегія розвитку Києва зараз відсутня. Забудовники не керуються якимось цілісним баченням розвитку міста, а все влаштовано так, що простій людині розібратися в законності забудови практично нереально. Хоча для цього в КМДА навіть створили сайт моніторингу забудов.
Є окремі ініціативи та громадські організації, які впроваджують нові підходи до планування міського простору. Однак в Києві їх діяльність обмежена, в тому числі і владою.
Маршрутники
У Києві дорожчає проїзд в маршрутках, проте якість перевезень не завжди прямо пропорційна підвищенню цін. Маршрутки від приватних перевізників найчастіше - зло столиці. По Києву все ще їздять побиті життям брудні екземпляри на колесах, які більше підходять для перевезення дров.
Проблема в тому, що власники приватних маршруток, що не залежать від "Київпастрансу", щомісяця платять податки за спрощеною системою. При цьому більшість приватних маршрутів уникають сплати загального податку до місцевого бюджету.
Що з цим робити?
Час від часу влада погрожує розробити нову логістику, звільнити Київ від маршруток і зробити акцент на екологічно чистому виді транспорту. Однак просто взяти маршрутки і заборонити не вийде. У разі їх повного зникнення комунальний транспорт не впорається з пасажиропотоком.
Для цього потрібно добудувати нові тролейбусні лінії і істотно збільшувати кількість автобусів-тролейбусів. У довгостроковій перспективі це цілком можливо здійснити, але не в найближчі рік-два.
Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що жадібність маршрутників привела до трагедії в Києві, багато постраждалих.